کد خبر: 19016
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 اسفند 1393 - 19:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

خاطرات افتتاح کتابخانه ملی به روایت صوت و تصویر

ده سال پیش، در 11 اسفند ماه 1383 ساختمان جدید کتابخانه ملی با حضور سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت، جمعی از بزرگان، مهمانان خارجی و گروهی از کتابداران با همکاری موسسه فرهنگی هنری عصر توسعه دانش، افتتاح شد.
خاطرات افتتاح کتابخانه ملی به روایت صوت و تصویر

 

11 اسفند 1383 یکی از به یاد ماندنی ترین روزها برای تاریخ کتابداری و اطلاع رسانی کشور است. روزی که با حضور اساتیدی چون پوری سلطانی، مرحوم ایرج افشار، زنده یاد دکتر حری، دکتر فریبرز خسروی و سایر بزرگان این رشته ساختمان جدید کتابخانه ملی کشور افتتاح شد.

 

در این مراسم به مناسبت گشایش ساختمان نوین کتابخانه ملی، سرود دانش و سرود کتاب اجرا شد. سرود کتاب سروده دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و سرود دانش سروده دکتر احمد جلالی است و آهنگساز استاد فرهاد فخرالدینی، خواننده علیرضا قربانی با  اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران بوده است.

 

در ادامه عکسهایی از حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه ملی آمده است.

 

همچنین سرود کتاب و سرود دانش به همه کتابداران این مرزو بوم تقدیم می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایلهای صوتی سرود کتاب و سرود دانش که در سال 1383 در سالن همایش کتابخانه ملی به مناسبت گشایش ساختمان جدید اجرا شد در لینک ها ی زیر قابل دسترس برای علاقمندان است.

 

{mp3remote}http://dl.lisna.ir/audio/meli/01.mp3{/mp3remote}

 

{mp3remote}http://dl.lisna.ir/audio/meli/02.mp3{/mp3remote}

 

{mp3remote}http://dl.lisna.ir/audio/meli/03.mp3{/mp3remote}

 

 

برچسب ها :
سمانه نوذر
|
Iran
|
1393/12/19 - 07:49
0
0
ليزنا ممنون كه ما را به حال و هواي افتتاح ساختمان جديد كتابخانه ملي بردي. واقعا روز به يادماندني و افتخارآميزي بود.
همكاري گروهي و بدون چشم‌داشت دانشجويان كتابداري و اطلاع‌رساني بسيار لذت‌بخش و خاطره‌انگيز بود.
کتابدار ناشناس
|
Iran
|
1393/12/14 - 18:18
0
0
با سلام کسی از شرایط جذب نیرو کتابخانه ملی اطلاعی داره ؟مثل نهادآزمون استخدامی داره؟ کی برگزار میشه ؟ آخه من از زمان فارغ التحصیلی نشنیدم کتابخانه ملی استخدامی داشته باشه؟ آیا باید بومی تهران باشیم ؟
کتابدار کتابخانه
|
Iran
|
1393/12/12 - 15:41
2
12
یادش بخیر ما آنزمان دوماه قبل از افتتاح بازدید داشتیم از ساختمان در حال اتمام کتابخانه وقتی مهندس راهنما توضیح میداد که چه تلاشها و هزینه هایی برای این ساختمان شده همه ما که دانشجوی ترم آخر کتابداری بودیم دوست داشتیم که هر چه زودتر کتابخانه افتتاح بشه بلکم ما هم بشویم کتابدار کتابخانه ملی البته که در فرودین سال بعد شدیم کتابدار کتابخانه نهادی یادش بخیر شغل کتابداری مقدس است ولی افسوس که وقتی که در یک کتابخانه عمومی مشغول بکار میشوی استعدادها و انگیزه و تمامی شور و نشاطت گرفته میشود چراکه محیطها متفاوت است کتابخانه ملی کجا وکتابخانه عمومی کاش با بها ندادن به کتابخانه های عمومی اینگونه قداست حرفه کتابداری را زیر سوال نمیبردیم .کاش روزی برسد که وقتی دانشجویان کتابداری به بازدید کتابخانه های عمومی می روند آرزو کارکردن در اینگونه کتابخانه ها را داشته باشن کاش
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: