ثبت فعالیت کتابداران مساجد

 

 

به گزارش لیزنا، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور از ثبت فعالیت 3 هزار و 403 کتابدار در 5 هزار و 880 کتابخانه مسجد تا پایان سال 93 در سامانه اداره کتابخانه های مساجد کشور خبر داد و در ادامه گفت: در کل تعداد پانزده میلیون نود و سه هزار و ۳۹۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های فوق موجود است. همچنین تعداد ۱۸۵ کتابخانه درجه یک و ۲۵۴ کتابخانه درجه دو و ۶۲۲ کتابخانه درجه سه و هزار و 560 کتابخانه درجه چهار و 3 هزار و 255 کتابخانه درجه پنج از سراسر کشور در این سامانه به ثبت رسیده است.

 

 

وی بیان کرد:‌از آمار فوق تعداد 3 هزار و 758 کتابخانه شهری و 2 هزار و 111 کتابخانه روستایی است و ۶۹۸ هزار ۱۱۲ متربع مساحت را شامل می شود و نیز تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار و چهارصد و هفتاد و دو عضو ثابت از خدمات کتابخانه های مساجد از خدمات کتابخانه های مساجد بهره مند شده اند.

 

 

وی همچنین گفت: تا این لحظه 5 هزار و 215 کتابخانه باز مساجد در این سامانه به ثبت رسیده است که از این تعداد 2 هزار و 770  کتابخانه شهری و 2 هزار و 445 کتابخانه روستایی است. در کل تعداد یک میلیون و 939 هزار و 835  جلد کتاب در کتابخانه‌های فوق موجود است.