کد خبر: 20006
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 ارديبهشت 1394 - 14:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بزرگ ترین کتابخانه دانشگاهی، افتتاح شد

محسن هاشمی اعلام کرد: مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات تهران (کتابخانه دکتر حسن حبیبی) به ‌عنوان بزرگ ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کشور با گنجایش حدود یک میلیون جلد کتاب، آماده بهره‌ برداری است.
بزرگ ترین کتابخانه دانشگاهی، افتتاح شد

 

 به گزارش لیزنا، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، در نشست خبری خود با اهالی رسانه ابتدا از اقدامات انجام شده در معاونت عمرانی دانشگاه سخن گفت و از افتتاح چند پروژه عمرانی خبر داد.

 

هاشمی در ابتدای سخنان خود به حضور حسن روحانی در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت که رئیس‌ جمهور در این حضور تعدادی پروژه عمرانی را افتتاح خواهد کرد.

 

افتتاح بزرگ ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کشور


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح بزرگ ‌ترین کتابخانه و پارکینگ طبقاتی دانشگاهی کشور خبر داد و گفت: مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات تهران (کتابخانه دکتر حسن حبیبی) به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کشور با گنجایش حدود یک میلیون جلد کتاب، در زمینی به مساحت 24 هزار مترمربع و در 8 طبقه به‌ منظور تحقق اهداف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آماده بهره‌برداری است.

 

 احداث مجتمع آموزشی ابن‌ سینا واحد علوم و تحقیقات تهران در زمینی به مساحت 29 هزار مترمربع و در 9 طبقه از دیگر پروژه‌ هایی بود که هاشمی از آن صحبت به میان آورد و تصریح کرد: این مجتمع شامل سه بلوک به مساحت زیربنای 47 هزار مترمربع با هزینه ‌ای معادل 660 میلیارد ریال ساخته شده و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت. او همچنین از افتتاح پارکینگ طبقاتی دانشگاه آزاد اسلامی هم خبر داد و اعلام کرد که این پارکینگ و ترمینال مرکزی دانشگاه بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی در تهران و کشور است که در زمینی به مساحت 36هزار مترمربع و در هشت طبقه ساخته شده است که گنجایش هزار و 800 خودرو را داراست.

 

 آموزش عالی در جهان و ایران دارای سابقه است


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: آموزش عالی در جهان و ایران دارای سابقه است. اصولا آموزش عالی با فلسفه و پزشکی، سپس معلمی و کم‌کم با رشته ‌های کشاورزی و فنی و مهندسی پیشرفت کرد و اکنون مرز رشته‌های دانشگاهی به بیش از پنج هزار رشته رسیده است.

 

بالغ بر 1 میلیون و 650 هزار مترمربع ساخت و ساز در دانشگاه آزاد انجام می شود

 

 او گفت: علیرغم نداشتن بودجه عمرانی دولتی، در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 650 هزار مترمربع ساخت ‌و ساز در دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است که از این مقدار حدود یک میلیون و 240هزار مترمربع ابنیه و نیز حدود 410 هزار مترمربع محوطه در دست احداث است.

 

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه از مهرماه 92 تاکنون تعداد 148 پروژه به متراژ یک میلیون مترمربع از پیمانکاران تحویل گرفته شده است، اضافه کرد: همچنین دانشگاه در حدود 400 واحد و مرکز فعال، 11 میلیون مترمربع فضای آموزشی و حدود 35 میلیون مترمربع محوطه در اختیار دارد که توسط معاونت ‌های عمرانی واحدها نگهداری می‌ شود.

 

 او سپس افزود: از زمان حضور حمید میرزاده یعنی از مهرماه 92 تاکنون 150 پروژه عمرانی به بهره‌ برداری رسیده است.



 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: