48 پرسنل کارآمد و نخبه از کتابخانه مجلس اخراج شدند

 

به گزارش لیزنا، یکی از مدیران کتابخانه،موزه و مرکز اسناد مجلس با تایید خبر اخراج پرسنل این مجموعه، گفت: این 48 نفر، نیروهای قراردادی ای هستند که بین 3 تا 17 سال سابقه فعالیت در کتابخانه مجلس را دارند و همگی از نیروهای نخبه و کارآمد ما مجموعه ما بودند.


وی درباره جزییات اخراج این افراد گفت: متاسفانه بدون هیچ مقدمه ای روز چهارشنبه و در ماه مبارک رمضان نامه ای به دست این 48 نفر می رسد که دیگر از ماه آینده اجازه فعالیت در کتابخانه مجلس را نخواهند داشت و به عنوان مازاد نیرو باید تسویه کنند.


وی در ادامه گفت: همه اخراجی ها، افراد تحصیل کرده و کاربلدی هستند که در بین آنها رتبه های دو رقمی و حتی زیر 20 کنکور سراسری وجود دارد و مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در بین اخراج شدگان است.


این مدیر رده بالای کتابخانه مجلس گفت: این که به آنها گفته شده است مازاد نیرو بوده اند به هیچ عنوان صحت ندارد و ما در مجموعه کتابخانه مرکزی دچار کمبود پرسنل هم بودیم.


وی در ادامه گفت: در دوره اول ریاست آقای لاریجانی در مجلس توجه ویژه ای به این مجموعه شد و اکنون کتابخانه مجلس، نه تنها در کشور و منطقه که در سطح جهان مطرح شده و در بین کتابخانه های پارلمانی از جایگاه خوبی بر خوردار است، حتی همین تازگی یکی از منشورهای این کتابخانه را دانشگاه توکیو منتشر کرده است.


این مدیر کتابخانه مجلس گفت: به قدری درکتابخانه مجلس کار برای انجام شدن هست که هر کدام از نیروها به جای دو تا سه نفر فعالیت می کردند و کسی بی کار یا کم کار نبود، به عنوان مثال یکی از اخراج شده ها علاوه بر فعالیت های دیگر، همزمان هم سر ویراستار، هم صفحه بند و  هم طراح جلد نشریه های کتابخانه بوده است.


وی در ادامه گفت: با صراحت می توانم بگویم که اخراج این افراد ، کارایی کتابخانه مجلس را تا حد زیادی از بین خواهد برد.


این مدیر کتابخانه مجلس، خواست تا نامش در این مصاحبه منتشر نشود.

یادآور می شود: محمد جعفری، از ابتدای اردیبهشت به عنوان سرپرست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس معرفی شده است و بناست تا انتخاب رئیس جدید، فعالیتهای این مجموعه را پیگیری کند.

وی که رئیس دفتر و مشاور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی است ؛معاونت دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور را در کارنامه دارد.


گفته می شود این اخراجها نیز به دستور وی و با عنوان کمبود بودجه انجام شده است، اما کارمندان اخراجی مجلس به این موضوع معترضند که چرا با وجود بودجه کم این حجم گسترده ساخت و ساز در رابطه با ساختمانهای مجلس وجود دارد، در حالیکه باید توسعه کیفی واحدهای مربوط به مجلس بیشتر در الویت باشد.


کارکنان اخراج شده با امضای طومار و حضور در دفتر رییس مجلس، نسبت به این اقدام معترض شدند .