کد خبر: 20406
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 تیر 1394 - 10:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

طرح «انس با کتاب» در کتابخانه‌های آستان قدس

        به مناسبت روز قلم، طرح تابستانه " انس با کتاب " به مدت یک ماه در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
طرح «انس با کتاب» در کتابخانه‌های آستان قدس

 

به گزارش لیزنا، معاون امورکتابخانه های وابسته این سازمان با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف جذب هرچه بیشتر مراجعان به کتاب و کتابخوانی، پرکردن اوقات فراغت مراجعان در تابستان و معرفی منابع خواندنی كه در یک سال گذشته نیز پر مراجعه بوده‌اند درکتابخانه ها اجرا می شود.

 

مهدی قیصری نیک بیان کرد: کتابهای چاپی که مورد استقبال فراوان مراجعان قرار گرفته در موضوعات مختلف انتخاب و از قفسه ها خارج و با چیدمانی مناسب، در معرض ديد قرار می گیرند تا مراجعان، سریعتر و آسانتر به منابع پرمخاطب، دسترسی پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه، هم اکنون بیش ازحدود یک میلیون و 900 هزار جلد کتاب چاپی در کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در دسترس علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد افزود: کتابخانه های آستان قدس رضوی با توجه به فضاهای مطالعاتی مناسب و منابع چاپی به روز مورد توجه جامعه علمی و کتابخوان کشور قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از یک میلیون و 300 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی مطالعه و به امانت گرفته شده است.

 

گفتنی است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، علاوه بر کتابخانه مرکزی و 10 کتابخانه تخصصی دارای 17 کتابخانه وابسته در سطح شهر مشهد و 21 کتابخانه در شهرستان‌ها و یک کتابخانه در کشور هندوستان بوده وپاسخ‌گوی نیاز بخش عظیمی از پژوهشگران به منابع مورد نیازشان  می باشد.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: