طرح «انس با کتاب» در کتابخانه‌های آستان قدس

 

به گزارش لیزنا، معاون امورکتابخانه های وابسته این سازمان با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف جذب هرچه بیشتر مراجعان به کتاب و کتابخوانی، پرکردن اوقات فراغت مراجعان در تابستان و معرفی منابع خواندنی كه در یک سال گذشته نیز پر مراجعه بوده‌اند درکتابخانه ها اجرا می شود.

 

مهدی قیصری نیک بیان کرد: کتابهای چاپی که مورد استقبال فراوان مراجعان قرار گرفته در موضوعات مختلف انتخاب و از قفسه ها خارج و با چیدمانی مناسب، در معرض ديد قرار می گیرند تا مراجعان، سریعتر و آسانتر به منابع پرمخاطب، دسترسی پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه، هم اکنون بیش ازحدود یک میلیون و 900 هزار جلد کتاب چاپی در کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در دسترس علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد افزود: کتابخانه های آستان قدس رضوی با توجه به فضاهای مطالعاتی مناسب و منابع چاپی به روز مورد توجه جامعه علمی و کتابخوان کشور قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از یک میلیون و 300 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی مطالعه و به امانت گرفته شده است.

 

گفتنی است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، علاوه بر کتابخانه مرکزی و 10 کتابخانه تخصصی دارای 17 کتابخانه وابسته در سطح شهر مشهد و 21 کتابخانه در شهرستان‌ها و یک کتابخانه در کشور هندوستان بوده وپاسخ‌گوی نیاز بخش عظیمی از پژوهشگران به منابع مورد نیازشان  می باشد.