کد خبر: 20537
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 مرداد 1394 - 14:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه ملی میزبان مراسم نکوداشت کامران فانی

پنجمین برنامه از سلسله آیین های بزرگداشت فرهیختگان کتابخانه ملی، به بزرگداشت کتابدار و مرجع نگار برجسته، استاد کامران فانی، اختصاص دارد.
کتابخانه ملی میزبان مراسم نکوداشت کامران فانی

 

به گزارش لیزنا، به پاس ارج نهادن به یک عمر خدمات و تلاشهای خالصانه استاد ارجمند کامران فانی در عرصه فرهنگ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم نکوداشت این استاد برجسته را روز دوشنبه پنجم مرداد ماه 1394 برگزار می‌کند.

 

کامران فانی در ۲۵ فروردین ۱۳۲۳ در شهر قزوین متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه به اتمام رساند و در ۱۳۴۱ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد، اما پس از دو سال تغییر رشته داده و ادبیات و زبان فارسی خواند و در سال ۱۳۴۷ در این رشته از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۳۵۲ نیز از دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران فوق لیسانس علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی گرفت. از سال ۱۳۵۰ در مرکز خدمات کتابداری و از سال ۱۳۵۹ در کتابخانه ملی مشغول کار بوده‌ است. چند سال نیز در رشته کتابداری، بخصوص منابع و خدمات مرجع در دانشگاه تهران تدریس کرده‌ و تاکنون در تألیف و تدوین چند دایرۀالمعارف شرکت داشته ‌است. او جزء هیأت علمی کتابخانه ملی، است.

 

 از کامران فانی آثار ذیل منتشر شده است: آدم‌های ماشینی: روبات‌ها، کارل چاپک (ترجمه‌)/ جنگ جهانی اول و دوم/ خطابـهٔ پوشکین، داستایوسکی (ترجمه‌)/ دانشنامهٔ کودکان و نوجوانان/ دایرةالمعارف تشیع (نویسنده و ویراستار)/ رده‌بندی تاریخ ایران/رده‌بندی فلسفهٔ اسلامی/زردشت، سیاستمدار یا جادوگر؟، هنینگ (ترجمه‌)/ سرعنوان‌های موضوعی فارسی/ سلوک روحی بتهوون، سالیوان (ترجمه‌)/ علم در تاریخ، جان برنال (ترجمه‌)/ فرهنگ موضوعی قرآن مجید/ سه خواهر، آنتوان پاولوویچ چخوف، (ترجمه)/مرغ دریایی، آنتوان چخوف (ترجمه‌)/ موش و گربه، گونترگراس (ترجمه‌)/ سرپرستی دانشنامه کودکان و نوجوانان (در ۱۰ مجلد)/ سرپرستی دایرةالمعارف دموکراسی (در سه جلد)/. سرویراستاری دانشنامه "دانش گستر"/ مشارکت در دایرةالمعارف کتابداری و اطلاع‌رسانی.

 

مراسم بزرگداشت کامران فانی صبح روز دوشنبه ۵ مرداد 1394  از ساعت 10 الی 12 در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

برچسب ها :
یاسمن احمدذیان
|
Iran
|
1394/05/02 - 20:19
0
3
با سلام
خیلی خوشحال هستم که برای انسان فرهیخته ای مانند ایشان مراسم برگزار میگردد ، سوال بنده این است که شرایط شرکت در مراسم چه میباشد آیا برای عموم آزاد است?
پاسخ ها
محمد علی
| Iran |
1394/05/03 - 11:24
برای عموم آزاد است .
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: