کد خبر: 2056
تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 تیر 1389 - 14:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام هيات مديره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به مناسبت مراسم بزرگداشت سی سالگی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان به برکت برخورداری از بصیرت و تدبیر بنیانگذران و رهبران آن مرزهای کیفیت را در نوردیده است و به جرأت می توان گفت فراتر از هر اثر مشابهی  در هر جای جهان نشسته است.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به مناسبت بزرگداشت سی سالگی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان طی پیامی از  بنیانگذاران و صدها همکار فرهنگنامه قدر دانی کرده است. در متن این پیام آمده است:

"اثری که امروز برای تهنیت سی امین سال تولد آن گردآمده ایم، فراورده ارزشمند دانش و خرد جمعی دانشوران و دانش دوستان ایرانی است. این اثرگرانقدر که با آرمان تقویت پایه دانش و هویت کودکان و نوجوانان این سرزمین شکل گرفته است، اکنون به دستاوردی عظیم تبدیل شده است که ایرانی و فارسی زبان دانش دوست به آن مباهات می کند.

فرهنگنامه به برکت برخورداری از بصیرت و تدبیر بنیانگذران و رهبران آن مرزهای کیفیت را در نوردیده است و به جرأت می توان گفت فراتر از هر اثر مشابهی  در هر جای جهان نشسته است.

فرهنگنامه که بدینگونه پا به عرصه وجود نهاده و بالنده شده است، تنها نیازهای  کودکان و نوجوانان ایرانی را بر نمی آورد، بلکه تبدیل به معتبرترین و مفصل ترین دانشنامه عمومی فارسی برای عموم ایرانیان و فارسی زبانان در هرکجای عالم شده است. می توان پیش بینی کرد که تا آینده ای بسیار دور، مرجع مهم و چه بسا اصلیِ شکل دادن به دانش پایه عموم در هر موضوع باشد.

نوشتن برای ایرانی و نگریستن به عالم و آدم از جائی که او نشسته است، دستاورد مهم و کم سابقه دست اندرکاران بلندهمت فرهنگنامه است. زبان و بیان روان و روشن در خلال هزاران صفحه دانش ارزشمند، خدمت بزرگ دیگری است که فرهنگنامه به فارسی زبانان کرده است؛ تصویر ها و ابتکارات بصری به کار رفته با هنرمندی و فراست بسیار، چشم کودک و نوجوان و عموم خوانندگان فرهنگنامه را با جلوه های رنگارنگ حقیقت اشنا می کند؛ روشمندی هوش ربای مقالات فرهنگنامه الگوی برجسته ای را در برابر کسانی می گشاید که پس از این بخواهند آثار مشابه بیافرینند.

از فرهنگنامه نمی توان بدون تأکید بر نقش محوری مادر همه کودکان و نوجوانان این سرزمین، خانم توران میرهادی، درآفرینش آن سخن گفت. فرهنگنامه را او در سه دهه گذشته در دامان توجه و مهر خود پرورده است و به این سرزمین و فرزندان آن تقدیم کرده است. سایه پر مهر او بر سر فرهنگنامه و فرزندان این سرزمین مستدام باد!

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در این مناسبت سپاس و احترام خود را به خاطر این خدمت بزرگ به جامعه ایرانی و فارسی زبانان به بنیانگذاران و صدها همکار فرهنگنامه تقدیم  می دارد؛ یاد کسانی را که در بنیانگذاری و تحقق این آرمان مشارکت داشتند واینک درمیان مانیستند، گرامی می دارد و بقای عمر و تداوم و توفیق تلاش های آنان را که با ایثار به این اهتمام ملی ادامه می دهند، آرزو دارد."

شایان ذکر است مراسم گرامیداشت سی سالگی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان توسط شورای کتاب کودک ، روز دوشنبه ۳۱ خرداد ۸۹ ساعت ۱۶ تا ۱۹ در مکان خانه هنرمندان، واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر برگزار شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: