کد خبر: 20719
تاریخ انتشار: جمعه, 23 مرداد 1394 - 19:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

یک ایرانی سرپرست کتابخانه‌های دانشگاه مریلند امریکا شد

دکتر بابک حمیدزاده به عنوان سرپرست کتابخانه‌های دانشگاه مریلند منصوب شد.
یک ایرانی سرپرست کتابخانه‌های دانشگاه مریلند امریکا شد

 

به گزارش لیزنا، دانشگاه مریلند دکتر بابک حمیدزاده را به عنوان رئیس موقت کتابخانه UMD منصوب کرده است. دکتر حمیدزاده برای پیشبرد اعتبار کتابخانه UMD در مرحله منطقه ای، ملی و بین المللی در این سمت فعالیت خواهد کرد.

 

ماریان رنکین، معاون رئيس جمهور و رییس UMD در این باره گفت: "بیش از 20 سال تجربه و سابقه استثنایی حمیدزاده در UMD او را مناسب ترین نامزد برای این سمت کرده است. من مطمئن هستم که او سرپرست برجسته ای خواهد شد." 

 

از سال 2011، دکتر حمیدزاده به عنوان دانشیار برای سیستم های دیجیتال و نظارت در کتابخانه های UMD خدمت کرده است. او همچنین به عنوان استاد وابسته به دپارتمان علوم کامپیوتر با موسسه مطالعات رایانه‌ای پیشرفته دانشگاه مریلند همکاری می‌کند.

 

دکتر حمیدزاده گفت: "من مشتاقانه منتظر هدایت اجرایی کردن چشم اندازمان برای طراحی کتابخانه UMD برای قرن 21هستم" 

دکتر بابک حمیدزاده در زمان خود در دانشگاه مریلند، چندین برنامه و طرح های جدید، از جمله خدمات پژوهشی داده ها ، تحقیقات در زمینه نشر دیجیتال، نظارت دیجیتال، حفاظت دیجیتال، و آموزش و پژوهش خدمات توسعه نرم افزاری را آغاز کرده است. او زیرساخت های فنی و پشتیبانی برای 16 دانشگاه از دانشگاه مریلند و کتابخانه موسسات وابسته را فراهم کرده است، و یکی از اعضای فعال شورای کنسرسیوم مدیران کتابخانه بوده است.

 

قبل از پیوستن به دانشگاه مریلند، دکتر حمیدزاده به عنوان مدیر مرکز مطالعات و توسعه مخزن در کتابخانه کنگره خدمت کرده که در آنجا نزدیک به هفت سال رهبری یک تیم و یک مرکز داده را برعهده داشته است که  توسعه و گسترش آرشیو دیجیتال کتابخانه را منجر شده است. او همچنین در موقعیت های ارشد مدیریت با شرکت بوئینگ همکاری کرده و در دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه علم و صنعت در هنگ کنگ تدریس کرده است.

 

دکتر حمیدزاده فارغ الحصیل رشتهمهندسی و علوم کامپیوتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه مینه سوتا است.

 

دانشگاه مریلند در کالج پارک ایالت متحده امریکا قرار دارد.

برچسب ها :
کاظم حافظیان رضوی
|
Iran
|
1394/05/25 - 10:52
0
1
با سلام . آیا دکتر بابک حمید زاده عزیز در ایران هم بوده یا محصول آموزش و پرورش اونور آب است.؟
خواننده
|
Finland
|
1394/05/24 - 15:03
3
4
با عرض سلام و خسته نباشید، خواستم در مورد این خبر که منتشر کرده اید نکته ای را بیان نمایم که تاریخ انتشار این خبر 20 ماه می 2015 یعنی بیش از سه ماه گذشته می باشد و به عنوان کسی که دوره خبرگزاری را بصورت حرفه ای گذرانده ام روزآمد بودن خبر برای خواننده یک رسانه بسیار حائز اهمیت است، امیدوارم در آینده شاهدانتشار اخبار قدیمی در خبرگزاری شما نباشیم.
پاسخ ها
حسینی الهه
| Iran |
1394/05/26 - 10:16
خواننده ی حرفه ای عزیز
مهم اطلاع رسانی است. تنوع اخبار لیزنا خیلی بالاست و هرکدام با قصدی انجام میشوند. قصد از انتشار این خبر، اطلاع رسانی و معرفی دکتر حمیدزاده است. از اهمیت خبر و انتشار آن به دلیل اینکه سه ماه گذشته است نمیتوان چشم پوشی کرد و این از هرگونه اصول حرفه ای به دور است.نمیتوان مخاطبان را از آشنایی با دکتر حمیدزاده یک ایرانی موفق محروم کرد چون سه ماه از آن گذشته است. بسیاری از اخبار لیزنا به روز بودن در آن رعایت می شود.بهتر است کمی منعطف تر و خطاپوش تر برخورد کنیم. با احترام.
کتابدار
| Iran |
1394/05/25 - 12:38
خبری که در خبرگزاری های ایران منتشر نشده فکر نمی کنم قدیمی باشد!!!!
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: