یک ایرانی سرپرست کتابخانه‌های دانشگاه مریلند امریکا شد

 

به گزارش لیزنا، دانشگاه مریلند دکتر بابک حمیدزاده را به عنوان رئیس موقت کتابخانه UMD منصوب کرده است. دکتر حمیدزاده برای پیشبرد اعتبار کتابخانه UMD در مرحله منطقه ای، ملی و بین المللی در این سمت فعالیت خواهد کرد.

 

ماریان رنکین، معاون رئيس جمهور و رییس UMD در این باره گفت: "بیش از 20 سال تجربه و سابقه استثنایی حمیدزاده در UMD او را مناسب ترین نامزد برای این سمت کرده است. من مطمئن هستم که او سرپرست برجسته ای خواهد شد." 

 

از سال 2011، دکتر حمیدزاده به عنوان دانشیار برای سیستم های دیجیتال و نظارت در کتابخانه های UMD خدمت کرده است. او همچنین به عنوان استاد وابسته به دپارتمان علوم کامپیوتر با موسسه مطالعات رایانه‌ای پیشرفته دانشگاه مریلند همکاری می‌کند.

 

دکتر حمیدزاده گفت: "من مشتاقانه منتظر هدایت اجرایی کردن چشم اندازمان برای طراحی کتابخانه UMD برای قرن 21هستم" 

دکتر بابک حمیدزاده در زمان خود در دانشگاه مریلند، چندین برنامه و طرح های جدید، از جمله خدمات پژوهشی داده ها ، تحقیقات در زمینه نشر دیجیتال، نظارت دیجیتال، حفاظت دیجیتال، و آموزش و پژوهش خدمات توسعه نرم افزاری را آغاز کرده است. او زیرساخت های فنی و پشتیبانی برای 16 دانشگاه از دانشگاه مریلند و کتابخانه موسسات وابسته را فراهم کرده است، و یکی از اعضای فعال شورای کنسرسیوم مدیران کتابخانه بوده است.

 

قبل از پیوستن به دانشگاه مریلند، دکتر حمیدزاده به عنوان مدیر مرکز مطالعات و توسعه مخزن در کتابخانه کنگره خدمت کرده که در آنجا نزدیک به هفت سال رهبری یک تیم و یک مرکز داده را برعهده داشته است که  توسعه و گسترش آرشیو دیجیتال کتابخانه را منجر شده است. او همچنین در موقعیت های ارشد مدیریت با شرکت بوئینگ همکاری کرده و در دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه علم و صنعت در هنگ کنگ تدریس کرده است.

 

دکتر حمیدزاده فارغ الحصیل رشتهمهندسی و علوم کامپیوتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه مینه سوتا است.

 

دانشگاه مریلند در کالج پارک ایالت متحده امریکا قرار دارد.