کد خبر: 20841
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 شهریور 1394 - 15:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

وزیر ارشاد درگذشت عبدالحسین حائری را تسلیت گفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت عبدالحسین حائری طی پیامی فقدان این دانشمند وارسته را به خانواده ایشان و جامعه علمی و فرهنگی تسلیت گفت.
وزیر ارشاد درگذشت عبدالحسین حائری را تسلیت گفت

 

به گزارش لیزنا، علی جنتی در این پیام درگذشت جبران ناپذیر کتابشناس نستوه و دانشمند وارسته استاد عبدالحسین حائری را که عمر پربرکت خویش را در راه پاسداری از میراث مکتوب ایرانی و اسلامی سپری کرد، به خانواده ایشان و جامعه علمی و فرهنگی و دوستداران و شاگردان آن مرحوم تسلیت گفت و از درگاه خداوند برای آن مرحوم علو درجات و رحمت بیکران را آرزو کرد.


جنتی در این پیام می افزاید: استاد حائری، دانشی مردی از خاندان فقاهت و اجتهاد، کتابشناس و نسخه شناسی مجتهد و نیک اندیش بود که در عرصه نسخه شناسی و فهرست نگاری استادی بی بدیل و تاثیرگذار به شمار می رفت که فرهیختگان و مصححان نسخ خطی و حامیان میراث کهن ایرانی و اسلامی مرهون و مدیون دانش و تلاش او بوده و همواره خواهند بود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام بیان کرد: بدون تردید فهرست نسخه های خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی که با دقت نظر و وسواس عالمانه او به نگارش درآمده اند، گواهی آشکار بر این گفتار و اثری مانا و جاودان از آن زنده یاد خواهد بود.


استاد حائری بامداد یکشنبه، یکم شهریورماه 94، در سن 88 سالگی دارفانی را وداع گفت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: