کد خبر: 20855
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 شهریور 1394 - 13:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سه کتاب جدید در کنگره ایفلا 2015 رونمایی شد

سه کتاب جدید از سری انتشارات ایفلا با موضوعات مختلف توسط «د گرویتر» منتشر و در کنگره ایفلا 2015 معرفی و رونمایی شده است.
سه کتاب جدید در کنگره ایفلا 2015 رونمایی شد

 

به گزارش لیزنا، «داده های پیوندی و تعامل  کاربر» (Linked data and user interaction)  توسط فرانک کریون و لارس سونسون ویرایش شده است.  این کتاب مزایای زیادی  را مطرح و اثبات می کند و  تأکید می کند که مزایای مذکور زمانی می توانند حاصل شوند که داده های کتابخانه ها  باز باشند و به موزه ها، شبکه های پژوهشی و بافت و ادبیات مربوطه پیوند داده شوند.

«اقدام جهانی بر دستورالعمل های کتابخانه آموزشگاهی»  (Global Action on School Library Guidelines) توسط باربارا شولتز جونز و دایان اوبرگ ویرایش شده  است که  ضمن اشاره به نسخه دوم از دستورالعمل های  کتابخانه آموزشگاهی  که ایفلا منتشر کرده است، مسائل مختلفی که سراسر جهان با آن مواجه هستند و نیز راه حل های پیدا شده  در انتقال کودکان به دنیای خواندن هوشمند را برجسته می کند. این موضوعی است که پیچیدگی های بیشتری را به واسطه تنوع اطلاعات جدید ایجاد کرده است. دنیای اطلاعات در حال تغییر نیز این معنی را می دهد که کتابخانه ها به فضاهای جدید نیاز دارند. بنابراین، بهترین شیوه برای کسب اطمینان در  این راستا، ارزیابی منتقدانه این فضاها و استفاده از این درس ها و تجربه هاست.

«ارزیابی پس از استفاده از ساختمان کتابخانه» (Post-occupancy Evaluation of Library Buildings ) که توسط کارن لاتیمر و دوروتی سومر ویرایش شده است و با مجموعه تصاویر غنی و یک پرسشننامه عملی ارزیابی به چهار زبان، بلافاصله بعد از پایان کنگره ایفلا منتشر می شود.

 موضوعات انتشارات جدید ایفلا، طیف گسترده ای از ساختمان ها به داده ها  و نیز فعالیت واقعی خواندن را شامل می شود که بر وسعت حوزه های پژوهشی ایفلا دلالت می کند.

علاقه مندان در صورت داشتن طرح پیشنهاد کتاب که دارای پتانسیل قوی برای انتشار باشد، می توانند با سردبیر مجموعه کتب «مایکل هینی» از طریق پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه نمایند.

ترجمه: الهه حسینی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: