کد خبر: 2086
تاریخ انتشار: شنبه, 05 تیر 1389 - 18:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

جایزه ایجاد دسترسی به آموزش(ATLA) بنیاد بیل و ملیندا گیتس

بنیاد بیل و ملیندا گیتس به منظور دریافت درخواست های پذیرش برای جایزه ایجاد دسترسی به آموزش (ATLA)  سال 2011 فراخوان داد.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، این جایزه به تلاش های نوآورانه ی کتابخانه های عمومی و سایر نهادهای مشابه خارج از ایالات متحده در جهت ایجاد دسترسی افراد به اطلاعات از طریق کامپیوتر و اینترنت اختصاص می یابد. کتابخانه یا نهادی که به عنوان برنده ی  این جایزه انتخاب شود یک میلیون دلار دریافت خواهد کرد.


کامپیوتر و اینترنت ابزار قدرتمندی است که فرصتهایی را برای مردم در زمینه آموزش فراهم می آورد. در سرتاسر جهان، تنها یک ششم افراد به اینترنت دسترسی دارند. جایزه ی ایجاد دسترسی به آموزش راه های ابتکاری برای توسعه و ترویج کامپیوتر و اینترنت و برنامه های دسترسی عموم افراد به فناوری را در سراسر جهان، تشویق می کند.

جایزه ایجاد دسترسی به آموزش (ATLA)  مفتخر است که از سازمان های مبتکر در زمینه ی ایجاد دسترسی افراد به اطلاعات از طریق فناوری های نو فعالیت می کنند، حمایت کند. بنیاد کتابخانه های جهانی، از همه ی کتابخانه های عمومی و دیگر نهادهای مشابه خارج از ایالات متحده که در زمینه ی دسترسی عموم افراد به اینترنت و کامپیوتر، آموزش به افراد برای دسترسی به اطلاعات آنلاین در جهت ارتقای کیفیت زندگی و آموزش به کارگیری فناوری های نو به کارکنان کتابخانه ها فعالیت می کنند، دعوت می کند که درخواست های خود را به این نهاد ارسال نمایند.

درخواست شرکت در جایزه بیل و ملیندا گیتس سال 2011 باید به صورت آنلاین و تا تاریخ 30 آگوست 2010 (8 مهر 1389) ارسال گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و روند انتخاب اینجا کلیک، و یا با نشانی پست الکترونیکی  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه نمایید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: