کد خبر: 21924
تاریخ انتشار: جمعه, 29 آبان 1394 - 15:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بسته حمایت از اهداف توسعه پایدار

ایفلا بسته ای جدید به منظور حمایت و پشتیبانی از برنامه های توسعه ملی در حوزه ی دسترس پذیری اطلاعات منتشر ساخت.
بسته حمایت از اهداف توسعه پایدار

به گزارش لیزنا، براساس چشم انداز نهایی شده سال 2030، این چشم انداز براساس نیازهای آتی افراد جامعه  طراحی شده و نیازهای آنان را تامین می کند.

 

کتابخانه ها نقش مهمی را در توسعه کشورها ایفا می کنند. ایفلا بسته جدیدی را منتشر ساخته است که به سیاستگذاران ملی و منطقه ای کمک کرده و دسترس پذیری به  کتابخانه ها و اطلاعات را به عنوان بخشی از برنامه توسعه ملی و منطقی به شمار آورده است.

 

کتابخانه ها باید پیشرفت های ذکر شده در چشم انداز 2030 را در دستور کار خود قرار دهند. ایفلا موسسات و انجمن های کتابداری را به این مهم تشویق می کند. اگرچه اهداف توسعه پایدار (SDGs) اهدافی جهانی هستند، اما هر کشوری مسئول توسعه و اجرای راهبردهای ملی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است.

 

در برنامه های جدید مرتبط با توسعه پایدار، جامعه کتابخانه در هر کشوری فرصتی آشکار برای برقراری ارتباط با رهبران دولت دارند و می توانند نقش و جایگاه کتابخانه ها را در پیشبرد اولویت ها و اهداف توسعه پایدار نشان دهند.

 

چشم انداز توسعه پایدار 2030 در سپتامبر 2015 در سازمان ملل متحد تایید شد. ایفلا به طور فعال در روند ایجاد اهداف توسعه پایدار طی سال های گذشته نقش داشته و دسترسی به اطلاعات، فرهنگ، فناوری اطلاعات و ارتباطات، و سواد جهانی را در تمام نقاط جهان دستور کار خود قرار داده است.

 

علاقه مندان برای مشاهده نسخه وبی این بسته می توانند به این لینک مراجعه کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: