کد خبر: 2268
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 تیر 1389 - 08:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دسترسی به نشریات عربی کشورهای اسلامی در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری

بيش از 730 عنوان نشريه عربی از کشورهای اسلامی در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گردآوری شده است.

 

مهندس سارا کلینی، رئیس گروه پژوهشی ارزیابی و توسعه منابع مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) از گردآوری بيش از 730 عنوان نشريه عربی از کشورهای اسلامی در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی خبرداد.

مهندس کلینی در ادامه به آمار تفکیکی عناوین نشریات گردآوری شده ی این کشورها اشاره کرد و گفت:  در راستای توسعه منابع عربی موجود در کشورهای اسلامی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تا کنون 161 عنوان از کشور اردن، 38 عنوان نشريه از کشور امارات متحده عربی 90 عنوان نشريه از کشور سوريه، 50 عنوان نشريه از کشور عراق، 60 عنوان نشريه از کشور عربستان سعودی، 45 نشريه از کشور لبنان، 46 عنوان نشريه از کشور مصر، و نشرياتی از کشورهای يمن، عمان، فلسطين اشغالی، افغانستان، مغرب، ليبی، قطر، کويت، الجزاير، عمان، سومالی، سودان، تونس، بحرين و ايران نيز گردآوری شده است.

 

وی افزود: با تلاش پژوهشگران مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نشريات عربی کشورهای اسلامی شناسايي و گردآوری می شود. به منظور سفارش و خريد نشريات عربی کشورهای اسلامی به صورت چاپی ، از خدمات کارگزاران بخش خصوصی استفاده می شود.

 

مهندس کلینی اظهار کرد: علاوه بر تهيه نسخه های چاپی، نشريات الکترونيکی موجود در اينترنت که توسط دانشگاهها و موسسات تحقيقاتی کشورهای اسلامی منتشر شده اند نيز توسط پژوهشگران اين مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شناسايي و تهيه می شوند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: