کد خبر: 2283
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 تیر 1389 - 19:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

معرفی پروژه جدید کتاب گوگل

گروه کتاب گوگل سومین پروژه سال 2010 خود را به منظور دیجیتالی کردن 160 هزار کتب مربوط به تاریخ هلند، معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، گروه کتاب گوگل (Google Book)، در راستای تحقق اهداف کتابخانه دیجیتالی جهان، با همکاری کتابخانه ملی هلند، تلاش جامعی را برای دیجیتالی کردن منابع بیشتر انجام می دهد.

این پروژه جدید مربوط به اسکن کردن حدود 160 هزار کتاب عمومی است که دارای حق مؤلف نیستند و دوران پرآشوب تاریخ هلند، از قرن 18 تا 19 را پوشش می دهند.

در نهایت این مجموعه از طریق جستجوی کتاب گوگل، سایت کتابخانه ملی هلند و پرتال کتابخانه دیجیتالی جهان در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

این سومین قرارداد کتاب گوگل در سال 2010 است. دو قرارداد قبلی مربوط به وزارت میراث فرهنگی ایتالیا و کتابخانه ملی اتریش بود.

کتابخانه ملی هلند در دیجیتالی کردن منابع با سابقه است. دسترسی به کتب، روزنامه ها و نشریات ادواری بسیاری را از سال 1470  به بعد، به شکل آنلاین برای کاربرانش ممکن ساخته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را مطالعه کنید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: