کد خبر: 22832
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 بهمن 1394 - 17:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پروفسور «راسل بوُدن»، پژوهشگر حوزه کتابداری، درگذشت

پروفسور راسل بوُدن (Russell Bowden)، پژوهشگر حوزه کتابداری و اطلاع رسانی صبح 27 ژانویه 2016 برابر 7 بهمن 1394 در کوتاوای سریلانکا درگذشت.
پروفسور «راسل بوُدن»، پژوهشگر حوزه کتابداری، درگذشت

 

به گزارش لیزنا، راسل بوُدن، کتابدار خبره و ماهر در منچستر انگلستان به دنیا آمد. وی به عنوان نماینده ی شورای کتابداری و اطلاع رسانی انگستان در عراق، هند، نیجریه، سریلانکا و لندن فعالیت می کرد.

 

بوُدن از سال های 1974 تا 1976 به عنوان استاد و مدیر گروه دوره مدیریت ام. بی. ای در دانشگاه فناوری و دانشکده آموزش دانشگاه Loughborough مشغول بود. وی در این سال ها مدرس مقطع کارشناسی ارشد دوره های آموزشی آرشیو، کتابداری و علم اطلاعات بود.

 

راسل بوُدن یکی از فعالترین اعضای ایفلا بود و به مدت 24 سال همکاری نزدیک با این سازمان داشت. وی بنیانگذار بخش های زیادی از ایفلا مانند گروه و بخش آسیا و اقیانوسیه و فاایف (FAIFE) بود.

 

وی از سال 1996 در سریلانکا زندگی می کرد و با انجمن کتابداری و اطلاع رسانی سریلانکا همکاری داشت و سرانجام در این کشور دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: