کد خبر: 22840
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 بهمن 1394 - 11:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

مکتب خانه دیروز، کتابخانه امروز

مکتب خانه قدیمی میبد، میراث بانویی که ده ها سال به کودکان این شهر قرآن می آموخت، با نیت خیرخواهانه وارثان وی به یک مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبدیل شد.
مکتب خانه دیروز، کتابخانه امروز

 

به گزارش لیزنا، حاجیه ملا سکینه کریم ‌زاده میبدی مکتب‌داری بود که بیش از 60 سال پیش خانه‌ خود را به مکتب‌خانه‌ای تبدیل کرده بود تا نسلی از کودکان میبدی با آموزه‌های قرآن کریم مانوس شوند و خواندن و نوشتن بیاموزند.


وراث این بانوی مهربان پس از سال‌ها، با نیتی پاک و خیرخواهانه تصمیم گرفتند راه این بانوی خیراندیش را ادامه دهند و چراغ این خانه را با اهدا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنان روشن نگه دارند تا نوای دل‌انگیز قرآن در فضای این خانه سنتی باز هم طنین‌انداز شود و آموزه‌های برگرفته از مکتب پاک اسلام و کتاب الهی در جان و دل فرزندان این شهر بنشیند.


گشایش این مرکز جدید کانون - که دومین کتابخانه کانون در شهر میبد است - از آن جهت دارای اهمیت است که اولین مرکز کانون این شهر را نیز «حاج جلال خلیلی» خیری نیک اندیش به کانون اهدا کرد و هم او و فرزندش، مسیر را برای اهدای دومین مرکز به کانون هموار کردند.


براساس گزارش منتشر شده از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در آیین گشایش این مرکز که روز 12 بهمن در آغازین روز دهه فجر انقلاب اسلامی سال 1394 برگزار شد، استاندار یزد و مدیر عامل کانون و جمعی از مسئولان استانی و شهری حضور داشتند و دکتر محمد علی کریم‌زاده میبدی برادرزاده بانوی میبدی و از متخصصان صاحب نام مرکز ناباروری مادر یزد در سخنانی بر اهمیت توجه به تربیت کودکان تاکید کرد.


سخنان ادیبانه این پزشک حاذق و مرد نیک‌اندیش در حضور مسئولان، تصویری از نیم قرن گذشته محله‌ای را مقابل چشم حاضران قرار داد که در آن کار، زندگی، اخلاق، مناعت طبع، اعتماد به نفس و پاکی و صداقت جریان داشته است.

 

گفتنی است در پایان این آیین لوح‌های سپاس جداگانه ای از سوی استاندار، مدیر عامل کانون و مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به دکتر کریم‌زاده اهدا شد. همچنین با اهدای لوح‌های دیگری از فرماندار، شهردار و مسئول مرکز شماره 2 میبد نیز قدردانی شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: