کد خبر: 22904
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 بهمن 1394 - 09:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست «آرمان شهر و ضدآرمان شهر»

چهارمین نشست جامعه اطلاعاتی و سینما با موضوع «آرمان‌ شهر و ضدآرمان ‌شهر» همراه با نمایش فیلم «1984» در ایرانداک برگزار می ‌شود.
نشست «آرمان شهر و ضدآرمان شهر»

 

به گزارش لیزنا، در این نشست که با همکاری دو انجمن «مدیریت اطلاعات ایران» و «مطالعات فرهنگی و ارتباطات» و هم‌چنین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) برپا شده است، پس از نمایش فیلم ۱۹۸۴ (به کارگردانی مایکل رادفورد و محصول سال ۱۹۹۸ آمریکا)  نشست تخصصی «آرمانشهر و ضد‌آرمانشهر» با حضور مصطفی پورمحمدی، کارشناس ارشد زیبایی ‌شناسی و هنر دانشگاه جواهر لعل نهرو، و دکتر رضا رجبعلی بگلو، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، برگزار می‌گردد.

 

 

فیلم «1984» به کارگردانی مایکل رادفورد، محصول 1984 آمريكا است. این اثر سینمایی برگرفته از رمان شناخته شده جورج اُوروِل با همین عنوان است. این فیلم داستان زندگی مردی به نام وینستون اسمیت را به تصویر می ‌کشد که در دنیایی ضدآرمان شهر (Dystopia) زندگی می ‌کند که در این دنیا، انسان ‌ها به افرادی ماشینی و بی ‌روح تبدیل شده‌ اند. وینستون که در دستگاهی با نام وزارت حقیقت مشغول به کار است همچون سایر افراد، تحت سیطره رسانه ‌هاست و  در نهایت به طریقی شناسایی، دستگیر و شکنجه می ‌شود.

 

شایان ذکر است این نشست با مدیریت دکتر بهزاد دوران، عضو هیئت علمی ایرانداک روز شنبه 24 بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵ تا ۱۹ در تالار سخن پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) واقع در خیابان انقلاب، نبش فلسطین برگزار می‌ شود.

 

علاقه مندان به شرکت در نشست می توانند درخواست ثبت نام خود را به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند و یا با شماره 66954634 تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: