کد خبر: 2296
تاریخ انتشار: جمعه, 25 تیر 1389 - 12:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان پروژه برنامه های کاربردی کوچک ایفلا در سال 2011

گروه گسترش برنامه های کتابخانه ای ایفلا (ALP)، از پروژه های کاربردی کوچک کتابخانه ها در سال 2011 حمایت خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، پشتیبانی از پروژه های کاربردی کوچک در سال 2011 از طرف گروه گسترش برنامه های کتابخانه های ایفلا (ALP)، اعلام می شود. بودجه در نظر گرفته شده برای این منظور 25 هزار یورو است.

گروه گسترش برنامه های کتابخانه ها از پروژه های مرتبط در آموزش و گسترش با تأکید بر ظرفیت سازی ساختمان کتابخانه ها و آموزش مربی یا گسترش توزیع منابع، حمایت خواهد کرد. در این زمینه اولویت با پروژه هایی است که بر اساس بسته های آموزشی ایفلا، پایداری، صلاحیت و توانایی را درجوامع کتابخانه ای محلی ایجاد کنند و به توسعه کشورها و ظهور اقتصاد در سراسر دنیا کمک نمایند.

کاربردهای پروژه مورد نظر می تواند مطابق با برنامه گروه ALP باشد. یعنی به منظور حمایت از انجمن های کتابخانه ای، گروه های کتابخانه ها یا افراد دیگر که می خواهند همکاری،دانش و خدمات خود را با حوزه های برنامه های خاص این گروه گسترش دهند. در این زمینه اولویت به پروژه های پیشنهاد شده توسط اعضای ایفلا، مؤسسات یا سازمان های حمایت شده ایفلا که از طریق مشارکت یا یک انجمن کتابخانه ای به این سازمان پیوسته اند، داده خواهد شد.

پروژه های معرفی شده حتما" باید توسط یک مؤسسه با صلاحیت، انجمن و یک بخش مناسب منطقه ای ایفلا و یا مدیریت بخش انجمن های کتابخانه ای (MLAS )، حمایت شود تا پروژه در مرحله اجرا قرار گیرد.

انواع پروژه هایی که این گروه حمایت می کند شامل موارد زیر است:

· کارگاه های آموزشی یک دوره ای و فعالیت های آموزشی، توزیع اطلاعات آموزشی موجود بر اساس سیاست های  ایفلا (مانند منابع آموزشی تولید شده توسط فیاف)

· کارگاه های آموزشی که بسته های آموزشی جدید و اطلاعات را بر اساس حوزه های کانونی گروه ALP توزیع خواهند کرد.

· فعالیت های بلند مدت مرتبط با آموزش طراحی و گسترش ساختمان کتابخانه ها به منظور پشتیبانی توسعه بخش ها در یک منطقه.برای مثال از طریق برنامه انجمن های ساختمانهای قوی کتابخانه ای

برای آگاهی از دستورالعمل این پروژه اینجا کلیک، و فرم مربوطه را اینجا مشاهده کنید.

شایان ذکر است درخواست مربوطه باید توسط سازمان منطقه ای مرتبط و گروه ALP پذیرفته شود و زمان پایانی آن 1 اکتبر 2010 (9 مهر 1389) خواهد بود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: