کد خبر: 23872
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 ارديبهشت 1395 - 09:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه های روستایی نقشی بی بدیل در کتابخوانی کودکان دارند

نرخ امانت کتاب در کتابخانه‌های سیار روستایی، مرزی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان ‌غربی در یک سال گذشته بیش از صد در صد افزایش داشته است.
کتابخانه های روستایی نقشی بی بدیل در کتابخوانی کودکان دارند

به گزارش لیزنا، جواد زاهدی، مدیرکل کانون استان آذربایجان‌ غربی با اعلام این خبر گفت: در بررسی آخرین آمار به دست آمده، سرانه مطالعه هر عضو کتابخانه سیار و پستی نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از دو برابر رشد یافته است.


وی با اشاره به اینکه تعداد اعضا این مراکز نسبت به سال گذشته از افزایش 66 درصدی برخوردار بوده یادآور شد: میزان استقبال کودکان و نوجوانان از فعالیت‌ها و شرکت در برنامه‌ های این مراکز نیز رشد بیش از دو برابری داشته است.


زاهدی گفت: امانت کتاب در کتابخانه‌های سیار و پستی از 149هزار و 313 جلد در سال 1393 به 336 هزار و 562 جلد در سال 94 افزایش یافته که شاهد رشد 135درصدی آن هستیم.


مدیرکل کانون آذربایجان غربی تصریح کرد: در پایان سال 93 تعداد کل اعضای کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری استان 10 هزار و 757 دانش‌آموز بوده که این رقم در پایان سال 94 به 17هزار و 911 عضو افزایش یافته است.


وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های سیار و پستی استان نیز با رشدی بیش از دو برابر (136درصد) از رقم 146 هزار و 853 نفر به تعداد 347 هزار و 792 دانش‌آموز در مناطق مرزی استان در پایان سال 94 رسیده‌ است.


زاهدی با تأکید بر این‌که مربیان کتابخانه‌های سیار و پستی کانون با تمام توان مشغول فعالیت در مراکز هستند، اعلام کرد: کتابخانه‌‌های سیار و پستی کانون در گسترش و تعمیق فعالیت‌ها به ویژه کتاب‌خوانی در میان کودکان روستایی و مناطق محروم نقشی بی‌‌بدیل دارند.


 وی ادامه داد: نباید از نیازسنجی، توجه به علایق و سلایق مخاطبان این مراکز، برقراری ارتباط با اعضا و ایجاد امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بیشتر برای این کتابخانه‌ها غافل بود.


گفتنی است در حال حاضر پنج کتابخانه سیار روستایی و مرزی، یک کتابخانه‌ی سیار شهری و چهار مرکز پستی در کانون استان آذربایجان غربی مشغول خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان این استان است که در مجموع بیش از 17هزار عضو آن از فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت کتاب بهره‌مند می‌شوند.

برچسب ها :
روستایی
|
Iran
|
1395/02/14 - 16:45
0
3
خسته‌نباشین
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: