کد خبر: 24361
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 خرداد 1395 - 08:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

در جایزه جهانی اطلاعاتی WSIS 2016 از نرم‌افزار پژوهیار تقدیر شد

نرم افزار مدیریت استنادهی «پژوهیار» کاندید دریافت جایزه جهانی اطلاعاتی اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در بخش علوم الکترونیک و شایسته تقدیر شد.
در جایزه جهانی اطلاعاتی WSIS 2016 از نرم‌افزار پژوهیار  تقدیر شد

 

به گزارش لیزنا، اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی (World Summit on the Information Society -WSIS) هر سال توسط اتحادیه جهانی مخابرات و با پشتیبانی سازمان ملل متحد با موضوعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (ITU) برگزار می گردد.

 

این نشست جهانی که با حضور وزرای مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای دنیا شکل می گیرد، یازده خط مشی اصلی را دنبال می کند تا کشور های جهان را ترغیب نماید در این یازده خط مشی گام برداشته و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خود را در زمینه های خطیر یاد شده توسعه و ترقی دهند.

 

یکی از مهم ترین خط مشی های تعیین شده، توسعه موارد کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب و کار های الکترونیکی آنلاین است که شبکه هاب کو در راستای این خط عمل تولید و ارائه شده است و برای کسب جایزه جهانی اجلاس جهانی سران با رقبای خارجی خود وارد رقابت شده است.

 

جایزه جهانی سران جامعه اطلاعاتی (WSIS) به معرفی دستاوردهای رایانه­ ای بین المللی می ‌پردازد که شرکت های نرم افزاری از اقصی نقاط دنیا یکی از تولیدات خود را به این جشنواره معرفی می کنند و طی سه مرحله داوری، آثار به جشنواره راه پیدا می ‌کنند.

 

این اجلاس در روزهای 2 الی 6 می سال 2016  برابر با 13 الی 17 اردیبهشت 1395 در شهر ژنو سویس برگزار شد. لازم به ذکر است از 309 پروژه کاندید شده در این مسابقه، با رای گیری آنلاین با بیش از 245،000 داوران از سراسر جهان، 70 اثر کاندید و  18 برنده  اعلام شده است. پروژه های کاندید شده دریافت جایزه 1٪ از اروپا 2٪ بین المللی، 9٪ قاره آمریکا، 17٪ آفریقا، 28 درصد کشورهای عربی، 23 درصد آسیا و اقیانوسیه و 10 درصد مستقل مشترک المنافع بودند.

 

در این اجلاس نرم افزار مدیریت استناددهی «پژوهیار» از کشور ایران موفق به راهیابی به بخش نامزدهای جایزه در بخش نرم افزارهای علوم الکترونیک شد. دکتر حمید شهریاری و دکتر مهدی بهنیافر از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، جهت ارائه گزارش و همچنین معرفی نرم‌افزار پژوهیار در این اجلاس حضور یافتند.

 

در لوح تقدیر اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به پژوهیار آمده است:

 

«اجلاس WSIS در سال 2016 مفتخر است که با ارسال این نامه از پژوهیار به عنوان یکی پروژه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات قدردانی کند. پروژه ی نرم افزار مدیریت استناددهی پژوهیار بیشترین رای را از سوی اعضای گروه متخصصان دریافت کرده و به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها انتخاب شده است. با در نظر گرفتن تلاش های پژوهیار در ارتقا و پرورش جامعه اطلاعاتی این نرم افزار به عنوان یک پروژه موفق در رقابت دریافت جایزه WSIS شرکت خواهد کرد».

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: