اولین جلسه سومين دوره هیئت مدیره انجمن کتابداری شاخه كرمان برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در اولین جلسه هیات مدیره جدید انجمن کتابداری و اطلاع سانی، دكتر محمداعظمی به عنوان رئیس انجمن و دكتر اورانوس تاج الديني بعنوان نائب رئيس انجمن انتخاب شدند.

دراين جلسه مهدي عليزاده به عنوان خزانه دار، مصطفي شمس الديني‌پور به عنوان مدير اجرايي انجمن و محبوبه امانعليخاني به عنوان دبير انجمن انتخاب شدند.

محمدجوادحسین زاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان نیز با حضور در این جلسه بیان کرد: اهداف مهم و راهبردی این انجمن ارتقای جايگاه حرفه كتابداري و اطلاع‌ رساني در جامعه است.

حسین زاده افزود: انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني همچون ساير انجمن‌ هاي علمي و حرفه‌اي به منظور پاسخ به نيازهاي اعضاي اين حرفه يعني كتابداران و اطلاع‌ رسانان شاغل در انواع كتابخانه ‌ها و مراكز اطلاع‌ رساني، دانشجويان اين رشته و نيز اعضاي هيئت علمي تاسيس شده است.

وی اظهارداشت: اين انجمن تشكل مردم نهادي است كه جامعه كتابداري و اطلاع رساني و نهادها و فرآيندهاي مرتبط با آن شامل مراكز آموزشي و پژوهشي، انواع كتابخانه ها، مراكز اسناد و آرشيوها و كتابداران، متخصصان و دانشجويان آن را نمايندگي مي كند.

حسین زاده تصریح کرد: وظيفه اصلي اعضاي انجمن و هيئت مديره آن كمك به تحقق اين هدف ‌ها از طريق فراهم ساختن فضاي مناسب براي فعاليت و کار گروهی و تعاملی است.

شايان ذكراست انجمن كتابداري شاخه كرمان از سال1391 فعاليت خود را آغاز نموه و تا كنون برنامه هاي متعددي در حوزه كتابداري از جمله همايش ملي «كتابخانه وسواد اطلاعات سلامت» و همايش ملي«كتابخانه ومردم» را برگزارنموده است.