دکتر نوروزی چاکلی دبیر شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر شد

 

به گزارش لیزنا، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوري وزير علوم و دبيركل شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري طي حكمي دکتر عبدالرضا نوروزی چاکلی عضو هیات علمی دانشگاه شاهد را به عنوان دبیر کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر منصوب کرد.

 آیین ­نامه شورای توسعه پژوهش و فناوری درعلوم انسانی و هنر در تاریخ 14 تیرماه 1394 مورد تصویب قرار گرفته است.

ساختار این شورا متشکل از رئیس، نائب رئیس، دبیر و اعضای آن است. ریاست شورا را دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برعهده دارد و دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نائب رئیس این شورا است.

این شورا متشکل از سه کمیته  سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان در علوم انسانی و هنر؛  کمیته کاربرد و توسعه فناوری در علوم انسانی و هنر؛ و کمیته امور حمایتی و پشتیبانی پژوهشی در علوم انسانی و هنر است.

دکتر نورزوی چاکلی به عنوان دبیر کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر منصوب شده است.

 

اهداف شورا نیز به شرح زیر تدوین شده است:


1. تدوین برنامه جامع پژوهش و فناوری کشور در حوزه علوم انسانی و هنر مبتنی بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، اهداف و اولویت های پیش بینی شده در اسناد بالادست، و شورای عالی عتف با رویکرد تولید علم، بومی سازی و ارزش مداری، تقاضا محوری و روزآمدی برای توسعه و تعمیق پژوهش و فناوری در علوم انسانی وهنر؛
2. گسترش علوم انسانی و هنر مبتنی بر آموزه های اسلامی؛
3. آشنایی با دانش روز جهانی در علوم انسانی و هنر؛
4.نشر و اشاعه اندیشه های ایرانی و اسلامی در داخل و خارج.