کد خبر: 24879
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 مرداد 1395 - 09:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دولت انگلستان از پرداخت هزینه ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها طفره می‌رود

منبع : لیزنا
طفره رفتن دولت انگلستان از پرداخت هزینه ساخت کتابخانه های جدید با موجی از انتقادات قشر علاقه مند به فرهنگ کتاب و کتابخوانی همراه بوده و سبب اقدامات تدافعی شده است.
دولت انگلستان از پرداخت هزینه ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها طفره می‌رود

 به گزارش لیزنا، به تازگی دولت انگلستان هزینه تجهیز و احداث کتابخانه های محلی در شهرهای این کشور را تا حد زیادی کاهش داده است و موجی از انتقادات بین دوستداران کتاب در این کشور را به وجود آورده است.

 

بر اساس اعلام گاردین، دولت انگلستان اعلام کرده است که با توجه به استفاده بیشمار افراد از تبلت ها، رایانه ها و کتابخوان های الکترونیکی دیگر نیازی به احداث کتابخانه های جدید به میزان زیاد نیست و بودجه مربوط به تجهیز، نوسازی و ساخت کتابخانه های جدید را صرف سایر برنامه های شهری کرده است.

 

شورای برخی از شهرهای انگستان اعلام کرده در نظر دارد برخی از کتابخانه های قدیمی را تخریب کند زیرا از آنها استفاده چندانی نمی شود اما این ساختمان ها دارای قدمت فراوان هستند و با مخالفت مردم برای تخریب یا تغییر کاربری مواجه شده اند.

در این کتابخانه های محلی معمولاً عده ای از افراد به صورت داوطلبانه کار می کنند که حقوق آنها نیز به میزان زیادی کاهش یافته است  اما مردم با اعتراضات پی در پی از دولت انگلستان خواسته اند تا امورات نگهداری و بودجه تعمیر و تجهیز کتابخانه را به داوطلبان واگذار کند.

 

علاوه بر تجهیز، بحث مدیریت مالی کتابخانه ها نیز مطرح است که نمایندگان دولتی در شهرهای مختلف از تمرکز بر روی آن شانه خالی کرده اند و اکنون با تشکیل گروه های نمایندگان محلی آنها در نظر دارند به صورت خود جوش به کار مدیریت کتابخانه های رها شده توسط دولت بپردازند.

 

کارشناسان هشدار می دهند با وجود پیشرفت های فناوری های الکترونیکی ، کتاب های فیزیکی و کتابخانه ها باید برای پرورش ذهن و هوش کودکان و مطالعه افراد باقی بمانند و تحقیقات جدید نشان داده است که مطالعه کتاب های فیزیکی تاثیر بیشتری در یادگیری مطالب به نسبت کتاب های مجازی دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: