کد خبر: 24935
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 مرداد 1395 - 11:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

از سوی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران

اولین نشست ژورنال کلاب برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
کمیتۀ پژوهش انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران اولین نشست ژورنال کلاب با عنوان «رفتار اطلاع‌یابی» 30 مرداد ماه 1395 را برگزار می‌کند.
اولین نشست ژورنال کلاب برگزار می‌شود

 به گزارش لیزنا، کمیتۀ پژوهش انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران اولین نشست ژورنال کلاب را با عنوان «رفتار اطلاع‌یابی» روز شنبه 30 مرداد ماه 1395ساعت  15 تا 17 در تالار سخن ایرانداک برگزار می‌کند.

کمیتۀ پژوهش انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را برای رصد و توسعۀ وضعیت پژوهشی حوزۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی پیش‌بینی کرده است. یکی از برنامه‌هائی که جنبۀ اجرائی به خود گرفته، برگزاری نشست‌های ماهانۀ ژورنال کلاب با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) است.

 

از جمله اهداف موردنظر برای برگزاری این نشست‌ها می‌توان به معرفی آخرین تحولات و مباحث مطرح شده در حوزه‌های موضوعی، آشنائی و کسب مهارت در معرفی و ارزیابی مقاله‌های منتشر شده و زمینه‌سازی برای شکل‌گیری هسته‌های تخصصی پژوهشی اشاره کرد. این نشست‌ها قرار است در روز شنبۀ آخر هر ماه و از مرداد تا اسفند سال 1395 و در حوزه‌های موضوعی مختلف (رفتار اطلاع‌یابی، تعامل انسان با رایانه، سازماندهی اطلاعات، سواد اطلاعاتی، علم سنجی، مدیریت دانش، بازیابی اطلاعات و کتابخانه دیجیتال) برگزار شود. برای اجرای هرچه بهتر این نوع نشست‌ها، یک شیوه‌نامۀ اجرائی توسط کمیته پژوهش تدوین شده است. در هر نشست یک مقالۀ انگلیسی برجسته و یک مقالۀ فارسی منتشر شده (ترجیحا از مقاله‌های منتشر شده توسط اعضای کمیتۀ پژوهش) مطرح می‌شود. در این نشست، کارشناسان و حاضران در جلسه می‌توانند زیر نظر مدیر جلسه و با توجه به معیارهای ارزیابی، دیدگاه خود را در رابطه با هر کدام از مقاله‌های مطرح شده بیان کنند. 

 

بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، نخستین نشست از نشست‌های ژورنال کلاب در حوزۀ موضوعی رفتار اطلاع‌یابی و از ساعت 15 تا 17 روز شنبه سی مردادماه در محل تالار سخن ایرانداک برگزار می‌شود.

مقاله‌های موردنظر برای طرح در نشست مرداد ماه عبارتند از:

1) Koh, K., Rubenstein, E., and White, K. (2015). Practical and scholarly implications of information behaviour research: a pilot study of research literature. Information Research, V. 20 NO. 4.  

2) منصوریان، یزدان، سنگری، محمود. (1394). بررسی رفتار اطلاع­‌جویی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در تدوین پایان­‌نامه. تعامل انسان و اطلاعات. 2(2): 1-7.

 

شرکت در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: