کد خبر: 25024
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 مرداد 1395 - 13:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نمايشگاه اسناد المپیک در خانه لاری ها در یزد برگزار شد

منبع : لیزنا
همزمان با برگزاری بازی های المپیک ریو، نمایشگاه اسناد مربوط به المپیک، در قالب 30 سند، در تالار اندیشه خانه لاری ها در یزد برپا شد.
نمايشگاه اسناد المپیک در خانه لاری ها در یزد برگزار شد

 به گزارش لیزنا، نمايشگاه اسناد المپیک، شامل مقررات اردوگاه قهرماني المپيك ايران، دستور العمل تشكيل «كميسيون انتشارات و تبليغات المپيك» در كميتة ملي المپيك براي اطلاع­ رساني نتايج المپيك لندن و راهنمايي ورزشكاران ايراني در آن بازي­ها، فهرست هزينه­ هاي لازم برای شركت در المپيك 1948 لندن، ركوردهاي ورزشكاران رشته­ هاي مختلف در بازي­هاي المپيك، نامة وزارت امورخارجه به وزارت فرهنگ، مبني بر برگزاري نمايشگاه نقاشي كودكان همزمان با المپيك توكيو، تصاویری از وزنه­ برداران ايراني بر سكوي دوم و سوم المپيك 1952 هلسينكي و اسنادی در خصوص دسترسي خبرنگاران به مدرن­ ترين تجهيزات راديوئي و تلويزيوني براي ارسال اخبار المپيك 1972 مونيخ برپا شد.

 

این نمایشگاه در برگیرنده اسنادی از سال های 1306 تا 1371 هجری شمسی است و از روز 24مرداد ماه تا 28 مرداد ماه ا برپا شده است.

 

نمایشگاه اسناد مربوط به المپیک شامل اسنادی در خصوص درخواست از رياست كل‌معارف وقت، مبني بر اعزام نماينده به المپيك هلند براي آگاهي از انواع بازي­ ها و برنامة المپيك بعدي و تهية وسايل ارتباط المپيك ملي با كميتة المپيك، نامة وزارت معارف به وزارت امور خارجه در خصوص مقدور نبودن شركت در المپيك هلند، تشكيل اردوگاه در تهران به منظور تمرين و آمادگي ورزشكاران جهت شركت در المپيك لندن و بخشنامة وزير كشور به استانداري هفتم براي اعزام قهرمانان برجسته به اردوگاه ياد شده،است.

 

همچنین اسامی اعضاي كميتة بين ­المللي المپيك و مسئولان المپيك 1948 لندن، ترجمة بخشنامة كميتة بين ­المللي المپيك درخصوص منع استفاده از واژه و علامت المپيك در غير از بازي­ هاي المپيك، برنامة استقبال از ورزشكاران قهرمان پس از بازگشت از المپيك ملبورن، پاسخ سفارت ايران در رم به پرسش­ هاي وزارت فرهنگ در خصوص المپيك رم، اطلاعات بولتن رسمي كميته المپيك ايران از دهكدة المپيك 1960 رم و درخواست آگاهي از اقدام‌هاي صورت گرفته، امكانات بهداشتي و پزشكي گرونوبل براي برگزاري بازي ­هاي المپيك زمستاني 1968، برنامة نوزدهمين دورة بازي ­هاي المپيك 1968 مكزيك، مهمترين تصميم ‌هاي اجلاس شصت و هشتم كميتة بين­ المللي المپيك در ورشو، برنامة مسابقات المپيك 1972 مونيخ، گزارش سفر گروه اعزامي آموزش و پرورش از المپيك بارسلون است که در معرض دید محققان و علاقمندان گذاشته شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: