کد خبر: 25028
تاریخ انتشار: شنبه, 30 مرداد 1395 - 13:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اول شهریور، با رونمایی داشبورد مدیریتی طرح‎های پژوهشی؛

بررسی وضعیت طرح‌های پژوهشی کشور نظام‌مند می‌شود

منبع : لیزنا
با رونمایی «داشبورد مدیریتی طرح‎های پژوهشی» امکان تحلیل، مقایسه، گزارش‎گیری، و پی‎گیری روند تغییرات اطلاعات طرح‎های پژوهشی کشور فراهم  ‌می‎شود.
بررسی وضعیت طرح‌های پژوهشی کشور نظام‌مند می‌شود

 به گزارش لیزنا، داشبورد مدیریتی طرحهای پژوهشی، با بهره‌ گیری از فناوری هوش سازمانی از گنجینة اطلاعات سامانة سمات ملی بهره می‌برد و بخشی از رصدخانه پژوهش و فناوری ایرانداک و ابزاری مدیریتی و راهکاری تصمیمیار در حوزه علم، پژوهش، و فناوری کشور است.

سامانه مدیریت اطلاعات تحقيقاتي ملي (سمات ملي) که در سال 1385 راه‌اندازی شده، جایگاه داده‌های علمی و پژوهشی توليد شده در داخل كشور است و اين شبكة اطلاعاتی ابزار و جايگاهی را براي يكپارچه‌سازی اطلاعات پژوهشگران، سازمان‌ها و نهادها، و نشريات علمی كشور فراهم‌ می‌آورد و فراداده‌هایی مانند نام پدیدآوران، نامه نشريه‌ها، و ... را دريافت می‌كند

هم‌چنین، پیاده‌سازی داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی کشور با سادهسازی و ایجاد درک سریع دیداری، برجسته‌سازی نقاط کلیدی و حذف جزئیات دربارة وضعیت طرح‏های پژوهشی کشور،  تصمیم‌گیری دربارة این موضوع را برای سیاست‌گذاران آسان‌تر میکند.

گفتنی است، کاربرد این داشبورد در سطح ملی است زیرا امکان بازبيني کلي و سريع وضعيت طرح‌های پژوهشی کشور را فراهم می‌سازد و به مديران براي سیاست‌گذاری‌ها کمک شاياني مي‌کند.

افزون بر این، بهره‌گیری از فناوری هوش سازمانی، امکان گزارش، نمایش، تحلیل و مقایسه آماری طرحهای پژوهشی را بر پایة معیارهایی چون دوره‌های زمانی اجرای طرح، شمار طرحهای پژوهشی، اعتبار طرحها،  سازمان‌های ثبت‌کننده، و همچنین کمیسیون‌های تخصصی بررسیکننده طرحها به دست میدهد.

داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی با بیش از 30 شاخص و در شش زیرصفحة یک نگاه، شمار طرح‌های پژوهشی، اعتبارات، نقشه، نگاه مقایسه‌ای، و جدول گزارش‌ساز طراحی شده است.

 

بر اساس اعلام روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، «داشبورد مدیریتی طرحهای پژوهشی» را پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست‌ علمی کشور طراحی و پیادهسازی کرده است و این داشبورد دوشنبه 1 شهریور ماه 1395 در تالار سخن ایرانداک رونمایی می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: