زیباترین کتابخانه دنیا که ساخت آن 170 سال طول کشیده است

به گزارش خبرنگار لیزنا، کتابخانه klementinum در شهر پراگ کشور چک، برای دوستداران کتاب فراتر از یک کتابخانه عادی است. بنای این کتابخانه در سال 1700 میلادی به اتمام رسیده و در سال 1722 مورد استفاده دانشمندان آن زمان اروپا قرار گرفته است. کتابخانه شهر پراگ، دنیایی از کتاب در آمیخته با نقاشی‌های دیواری است.





گفتنی است، معماری این ساختمان بسیار زیبا و منحصر به‌فرد است و از سه بخش مجزا تشکیل شده که شامل سالن مطالعه، تالار و سرسرای بسیار بزرگ و یک برج نجومی است  که ستاره‌شناسان قرون پیش از فراز آن به رصد اجرام آسمانی می‌پرداختند.

سقف گنبدی این بنا دارای نقاشی هایی بسیار زیبا به سبک گوتیک است و در تمام دیوارها، گچ بری و طراحی‌هایی زیبا، ایجاد شده به دست هنرمندان مشهور آن زمان وجود دارد.


اکنون این کتابخانه بخشی از دانشگاه jesuit است و علاوه بر دانشجویان، علاقه‌مندان به کتابخوانی و گردشگران داخلی و خارجی کشور چک نیز از آن بازدید می‌کنند و جزو جاذبه‌های تاریخی و توریستی کشور چک  و شهر پراگ به شمار می‌آید.

در کتابخانه klementinum بیش از 20 هزار کتاب خطی بسیار نفیس و ارزشمند  با موضوعات مختلف هنری، دینی و تاریخی نگهداری می شود و بازدید کننده‌ها می‌توانند با رعایت نکات امنیتی کتاب‌ها را مشاهده و مطالعه کنند.

در معماری ساختمان بنا که در زمان خودش بیش از 170سال ساخت آن زمان برده است سعی شده تا نور خورشید از نورگیر‌ها به فضای داخلی تابانده شود و نوعی فضای مه آلود در تالار اصلی احساس می ‌شود.


برای آشنایی بیشتر با این کتابخانه زیبا و تاریخی می توانید به سایت آن مراجعه کنید.