کد خبر: 25558
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 - 09:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ملاقات اعضای انجمن کتابداری خراسان با رئیس کمسیون فرهنگی مجلس

منبع : لیزنا
هیئت ‎مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع‎رسانی ایران شاخه خراسان با حجت‎الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
ملاقات اعضای انجمن کتابداری خراسان با رئیس کمسیون فرهنگی مجلس

 به گزارش لیزنا،در این دیدار که در اول آبانماه 95 در دفتر حجت‌الاسلام پژمانفر صورت گرفت ابتدا دکتر رحمت الله فتاحی، رئیس انجمن علمی کتابداری و اطلاعرسانی شاخه خراسان بیان کرد: بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی و گسترش مشکلات فرهنگی در سطح جامعه معلول عدم توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح جامعه است و عدم توجه به فرهنگ و دانش موجب آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن انتقاد از حذف پست کتابدار از آموزش‌وپرورش اظهار داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در مردم باید از سنین پایین صورت پذیرد و این در حالی است که با نامهریهایی با کتابداران در مدارس مواجه هستیم.

سپس دکتر سالاری، عضو هیئت‌علمی علم اطلاعات و دانش‎شناسی دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام اظهار داشت: اگرچه در لایه ارزشی، حوزه کتاب و کتاب‌خوانی کشور در وضعیت بسیار مطلوبی است ولی در سطح جلوه‌ها با ضعف جدی مواجه هستیم و راهبردها و برنامه های بلندمدت توسط مسئولین مختلف باید ثبات رویه داشته باشد تا اثربخشی آن در جامعه مشاهده گردد.

 

در پایان حجت‌الاسلام پژمانفر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه از وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ابراز نارضایتی کرده و عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش جدی می‌شود تا حوزه فرهنگ از محجوریت خارج‌ شود.

وی افزود:  همچنین در کمیسیون فرهنگی نیز جلسات تخصصی با سازمان‌های مرتبط مانند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار گردیده است و از موضوعات مهم در حال پیگیری، به بهره‌برداری رساندن کتابخانه مرکزی مشهد است، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران شاخه خراسان می‌تواند بازوی فکری توانمندی برای نمایندگان مجلس در طرح‌های مرتبط باشد و خواستار ادامه همکاری با انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شد. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس، آمادگی خود را برای پذیرش پیشنهادات و طرح‌های اجرایی انجمن اعلام می‌دارد. 

دانشجو
|
Iran
|
1395/08/25 - 09:41
0
0
کمیسیون فرهنگی مجلس، آمادگی خود را برای پذیرش پیشنهادات و طرح‌های اجرایی انجمن اعلام می‌دارد. !!!!!!!!!!!!
دقیقا سال گذشته در گردهمایی که انجمن فارس تدارک دیده بودن یکی از نمایندگان شیراز هم در جلسه حضور داشتند و پرسیده شد که برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مجلس چه برنامه هایی انجام شده یا انجام می شود ایشان گفتند راستش این حوزه مورد غفلت واقع شده و خیلی هم در مجلس تمایلی برای بودجه دادن به این موارد نیست.
کلام این دو بزرگوار در تناقض آشکار با هم هست و تو خود بخوان حدیث....
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: