کد خبر: 25620
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آبان 1395 - 16:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سلسله نشست های «نقش های کارآمد علم اطلاعات و دانش شناسی» برگزار شد

منبع : لیزنا
سلسله نشست‌های کارگاهی، تحت عنوان «نقش‌های کارآمد علم اطلاعات و دانش شناسی» توسط اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا)، با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
سلسله نشست های «نقش های کارآمد علم اطلاعات و دانش شناسی» برگزار شد

 به گزارش لیزنا، در راستای برگزاری نهمین همایش ملی ادکا، سلسله نشست های ادکا با مشارکت اساتید علاقمند وگروه های دانشجویی در 5 جلسه و در دانشکده های مختلف در تهران برگزار شد. دبیر علمی این نشست، دکتر عصمت مومنی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود.

نشست اول در تاریخ 17 مهر ماه در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این نشست که جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه های مختلف حضور داشتند، مومنی به بیان ضرورت و اهمیت خلاقیت و کارآفرینی برای پرداختن به نقش های کارآمد علم اطلاعات و دانش شناسی پرداخت.

نشست دوم در تاریخ 24 مهر ماه و با حضور ملک محمدی، دانش آموخته روان‌شناسی کودکان استثنائی و مدرس مدعو دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. ملک محمدی دراین نشست، در زمینه نظریه ها، مفاهیم، روش ها و مراحل پرورش خلاقیت صحبت کرد.

نشست سوم در تاریخ 1 آبان ماه با حضور سعید میرواحدی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی و متخصص کارآفرینی، در آزمایشگاه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی برگزار شد. میرواحدی،کارآفرینی را ارزش آفرینی تعریف کرد و درارتباط با مفاهیم کار آفرینی، پتانسیل کارآفرینی و تیپ های شخصیتی، ویژ گی های کارآفرینان و خلق و کشف فرصت ها مطالب مفیدی را ارائه داد.

نشست چهارم در تاریخ 4 آبان در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی به منظور یکپارچه کردن مفاهیم مطرح شده در نشست های تخصصی در خصوص خلاقیت و ارزش آفرینی در مشاغل علم اطلاعات دانش شناسی برگزار گردید.

نشست آخر با حضور عصمت دانش، دبیر علمی نشست ها، میترا صمیعی، دبیر علمی نهمین همایش ملی ادکا، نمایندگان ادکا و چندی از دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد. در این نشست بر لزوم تلاش دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی در تربیت توانمند سازی تولید ایده، کاربرد ایده، ایجاد، توسعه و گسترش ایده تاکید شد.

 سلسله نشست‌های «نقش های کارآمد علم اطلاعات و دانش شناسی» با اهدای گواهینامه حضور به شرکت کنندگان و اعلام اتخاذ تصمیم برای برگذاری سلسله نشست های «بازطراحی ساختارهای نوین شغلی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی» در در دانشگاه های مختلف توسط ادکا خاتمه یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: