کد خبر: 25763
تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 آبان 1395 - 11:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

امضای تفاهم نامه همکاری ISC و مرکز منطقه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی لاهور

منبع : لیزنا
تفاهم نامه  همکاری های علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و نیز تفاهم نامه همکاری های علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)  با دانشگاه علوم پزشکی لاهور(UHS) امضا شد.
امضای تفاهم نامه همکاری ISC و مرکز منطقه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی لاهور

 به گزارش لیزنا، تفاهم نامه  همکاری های علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با دانشگاه علوم پزشکی لاهور(UHS) با حضور دکتر محمد اسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی لاهور، دکتر محمد جواد دهقانی سرپرست ISC، دکتر علی گزنی معاون پژوهشی و فناوری ISC و همچنین محمدحسین بانی اسدی سرکنسول ایران در لاهور در دانشگاه علوم پزشکی لاهور در تاریخ 7 آبان امضا شد.

 

براساس این تفاهم نامه ISC، وظیفه نمایه سازی نشریات دانشگاه علوم پزشکی لاهور در ISC ، ارزیابی و نظارت برعملکرد علمی UHS، ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی، ارائه گزارش دوره ای عملکرد علمی     UHSبر اساس شاخص های علم سنجی، ارائه دسترسی به پایگاه های های ISC، برگزاری کارگاه آموزشی جهت آموزش استفاده از پایگاه های های ISC،  برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه مشاوره به UHS جهت رشد عملکرد علمی محققان دانشگاه، رتبه بندی محققان دانشگاه  برای یک دوره پنج ساله را بر عهده گرفت.

 در مقابل، دانشگاه علوم پزشکی لاهور  (UHS) فراهم آوردن فضا، تجهیزات، نیروی انسانیِ متخصص علوم کامپیوتر یا علم سنجی جهت ایجاد ارتباط میان ISC و دانشگاه های پاکستان و جمع آوری و ارسال نشریات علمی پاکستان به ISC  را عهده دار شد.

علاوه بر این، برگزاری کارگاه ها، کنفرانس ها و نشست های مشترک، تبادل دانشمندان، انتشارات، گزارشات تحقیقاتی، نرم افزارهای علمی از دیگر مباحث مطرح شده در این تفاهم نامه می باشد.

 

در سفر هیئت علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به پاکستان، از موسسه علوم کامپیوتر خوارزمی در دانشگاه مهندسی و فناوری پاکستان (UET)، از کالج پزشکان و جراحان پاکستان(CPSP)، از دانشگاه پنجاب و همچنین از دانشگاه علوم مدیریت لاهور  (LUMS) نیز بازدید بعمل آمد و در آنها درباره پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و نقش آن برای کشورهای اسلامی بمنظور ارتقای سطح دانشگاه ها در رتبه بندی های بین المللی در حضور اعضای هیئت علمی آنها سخنرانی انجام و وضعیت علمی آنها در دنیا و در بین کشورهای اسلامی به تصویر کشیده شد.

عقد تفاهم نامه همکاری علمی (RICeST) با دانشگاه علوم پزشکی لاهور(UHS)

همچنین تفاهم نامه همکاری های علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)  با دانشگاه علوم پزشکی لاهور(UHS) با حضور دکتر محمد اسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی لاهور، دکتر محمد جواد دهقانی ریاست مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و همچنین دکتر علی گزنی معاون پژوهشی و فناوری ISC و محمد حسین بانی اسدی سرکنسول ایران در لاهور در دانشگاه علوم پزشکی لاهور امضا شد.

 

بر اساس این تفاهم نامه، دانشگاه علوم پزشکی لاهور به پایگاه اطلاعاتی مقالات فارسی RICeST  که شامل کتاب ها، نشریات و مقالات الکترونیکی است بصورت  IP base  دسترسی خواهد داشت.

 همچنین، از این پس دو طرف به تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش های فنی و پژوهشی، پایان نامه ها و غیره، بمنظور حصول اهداف پژوهشی و آموزشی، خواهند پرداخت.

 علاوه براین، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)  تسهیلاتی فراهم خواهد کرد تا نشریات علمی پژوهشی دانشگاه را در پایگاه های خود ثبت و نمایه سازی کند. 

 اين مرکز  با هدف تامين مدارک علمی مورد نياز اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ايران و کشورهای منطقه پايه گذاری شده است. از جمله فعالیت های مهم مرکز منطقه ای می توان به برقراری نظام مبادله الکترونیکی اطلاعات بین پژوهشگران ایرانی و کشورهای منطقه، تأسیس انواع پایگاه‌های اطلاعاتی، انتشار گزارش‌های پژوهشی، نشریات علمی و کتاب‌های فارسی و غیر فارسی، حمایت از پژوهش‌های داخلی و منطقه‌ای در حوزه‌های علوم و فناوری ، برقراری ارتباط و همکاری علمی با بخش‌های صنعتی، خدماتی و آموزشی برای شناسایی نیازها و تأمین اطلاعات مورد نیاز آنها اشاره کرد.  

لازم به ذکر است، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در چارچوب ضوابط و مقررات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اطلاع رسانی در عرصه ملی و بین المللی فعالیت نموده و تامین نیازهای مقالات علمی داخل و در سطح کشورهای منطقه از مأموریت های اصلی مرکز منطقه ای می باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: