کد خبر: 25859
تاریخ انتشار: جمعه, 21 آبان 1395 - 18:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

از مقابل خانه هنرمندان

پیکر توران میرهادی تشییع شد

منبع : لیزنا
مراسم تشییع پیکر توران میرهادی، بانوی ادبیات کودک، صبح جمعه (21 آبان 1395) در خانه هنرمندان برگزار شد.
پیکر توران میرهادی تشییع شد

 

 به گزارش لیزنا، مراسم تشییع پیکر توران میرهادی، بانوی ادبیات کودک، با حضور احمد مسجد جامعی، نوش‌آفرین انصاری، مهدی محقق، هوشنگ مرادی کرمانی، مصطفی رحماندوست، اسدالله شعبانی، هادی محمدی و جمع کثیری از نویسندگان، محققان و دست‌اندرکاران ادبیات کودک و نوجوان، صبح جمعه (21 آبان 1395) در خانه هنرمندان برگزار شد.

 
فرهنگنامه کودکان و نوجوانان از مهمترین دستاوردهای توران میرهادی

احمد مسجدجامعی در این مراسم با بیان اینکه صفای باطن توران میرهادی و دغدغه‌اش برای کودکان، رفتار معصومانه‌ای در او ایجاد کرده بود، گفت: معصومیت میرهادی معصومیتی کودکانه را به مخاطب بازتاب می‌داد و افراد بسیاری را به خود جذب می‌کرد و بیشتر افرادی که با او در شورای کتاب کودک یا فرهنگنامه همکاری می‌کردند، به صورت افتخاری و با علاقه و بی‌توقع این کار را انجام می‌دادند.
 
وی گفت: فرهنگنامه کودکان و نوجوانان از مهمترین دستاوردها و کارهای ماندگار میرهادی است و با اینکه در میان ما نیست، اما خاطرات بزرگی از خود به جای گذاشت.
 
به گفته مسجدجامعی، خوبی‌ها و تجربیات بزرگ و راه‌هایی که میرهادی رفت و رازهایی که گشود باید توسط افرادی که دلسوز آموزش و پرورش و کودکان این سرزمین هستند ادامه یابد و ادامه فعالیت‌های او نیازمند پایداری و استمرار است و هر روز باید یاد او را تجدید کنیم.

 
به پایان رساندن ویرایش نخست فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، از آرزوهای توران میرهادی

نوش آفرین انصاری، نیز در این مراسم ضمن تسلیت به دانش‌آموزان سابق مدرسه فرهاد، اعضای شورای کتاب کودک، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، خانه کتابدار و همه دوستداران این بانوی ادبیات کودک، گفت: توران میرهادی بانویی توانمند، محقق و پژوهشگر بود و در این روزها سیل نوشته، فیلم و عکس از سوی دوستان و همکاران خانم میرهادی به دست ما رسیده که بعضی از آنها را برای آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی این بانو در کانال شورای کتاب کودک گذاشتیم.
 
وی گفت: توران میرهادی وجود پربرکت و تاثیرگذاری داشت و کتاب‌های درسی بسیاری نوشت و مقالات ارزشمند و بسیاری در فرهنگنامه کودکان و نوجوانان از او به یادگار مانده، اما آنچه که در میان آثارش بیشتر خوانده شده، کتاب «مادر» است.

   
انصاری در ادامه سخنانش، صلح و آرامش برای کودکان، بیرون راندن رقابت ناسالم از دل‌ها، خانواده‌ها و مدارس، گسترش دادن روحیه داوطلبانه برای خدمت به مردم و به پایان رساندن ویرایش نخست فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را از آرزوهای این بانوی بزرگ برشمرد و از سوی همه افرادی که حضور داشتند با توران میرهادی بیعت کردکه هرچه در توان دارند برای تحقق آرزوهای او صرف کنند.

سپس پیکر توران میرهادی به امامزاده عبدالله منتقل شد و پس از اینکه حجت الاسلام سید محمود دعایی بر پیکر این عزیز از دست رفته نماز خواند، در کنار فرزندش به خاک سپرده شد.

یاسمن
|
Iran
|
1395/08/22 - 17:59
0
0
با سلام
همانطور که خانم انصاری عزیز فرمودند و آقای مسجد جامعی محترم یز برآن تاکید داشتند ، اثرات کارها و زحمات بیدریغ خانم میرهادی مهربان و عزیز در کارنامه فرهنگ و آموزش وپرورش کشورمان خواهد ماند ، ایکاش که هم اکنون با افرادی که مانند ایشان خالصانه خواهان خدمت به کودکان و دانش آموزان هستند ، با احترام و توجه لازم برخورد شود تا مانند خانم میرهادی جای افسوس نماند.
کتابدار
|
Iran
|
1395/08/22 - 15:38
0
0
روحش قرین رحمت حق باد
میرحسینی
|
Iran
|
1395/08/22 - 08:27
0
1
روحشان شاد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: