کد خبر: 25882
تاریخ انتشار: شنبه, 22 آبان 1395 - 19:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

از سوی انجمن کتابداری شاخه فارس انجام شد

برگزاری نشست «افق های پیش روی علم اطلاعات و دانش شناسی»

منبع : لیزنا
سومین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی استان فارس، به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در شیراز برگزار شد.
برگزاری نشست «افق های پیش روی علم اطلاعات و دانش شناسی»

  به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی، مسئول کمیته روابط عمومی و کتابخانه های انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: به مناسبت هفته کتاب، سومین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی استان فارس با عنوان «افق های پیش روی علم اطلاعات و دانش شناسی» روز چهارشنبه 19 آبان ماه 1395 با حضور پرشور مدیران، اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی، کتابداران، دانشجویان و علاقمندان حوزه فرهنگ و کتاب در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار گردید.

در این نشست با پخش کلیپ‌های جداگانه‌ای یاد و خاطره مرحوم توران میرهادی مادر آموزش و پرورش نوین ایران و همچنین پوراندخت سلطانی مادر کتابداری نوین ایران، گرامی داشته شد.

 

 پس از خوش آمدگویی دکتر کوروش کمالی سروستانی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و تقدیر از کتابدار بازنشسته کتابخانه سازمان برنامه و بودجه استان فارس با حضور مهندس ساسان تاجگردون ریاست این سازمان، ایراد سخنرانی های تخصصی آغاز شد.

دکتر حسن مقدس زاده عضو هیئت علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و دبیر انجمن شاخه فارس سخنرانی با عنوان «تفکر انجمنی ضامن آینده حرفه» ارائه داد. همچنین دکتر محمدرضا قانع درباره تاریخ انجمن های علمی ایران و وظایف انجمن های علمی و در نهایت برنامه های انجمن شاخه فارس در سال تحصیلی 95-96 سخنرانی کرد.

 

شاه نظرنژادخالصی افزود: در راستای موضوع نشست که افق های پیش روی علم اطلاعات و دانش شناسی در نظر گرفته شده بود،  پنل پرسش و پاسخ با حضور اساتید حرفه برگزار گردید. اعضای پنل عبارت بودند از دکتر محمدرضا قانع، دکتر زهیر حیاتی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، دکتر ملیحه نیک‌کار،  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شیراز و عضو هیئت مدیره انجمن کتابداری شاخه فارس، و دکتر جواد عباسپور عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز. 

 

پس از آن با حضور اساتید و مدیران از 35 کتابدار برگزیده استان فارس از طرف انجمن علمی کتابداری و اطلاع راسانی ایران - شاخه فارس تقدیر به عمل آمد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: