کد خبر: 26006
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 آبان 1395 - 12:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

منحصربفردترین کتابفروشی ها در سراسر جهان+ تصاویر

منبع : لیزنا
 برخی کتابفروشی ها در سراسر جهان با تغییراتی که در ظاهرفروشگاه خود داده اند و یا استفاده از بناهای قدیمی به عنوان فروشگاه باعث جلب توجه علاقه مندان به کتاب برای خرید شده اند.
منحصربفردترین کتابفروشی ها در سراسر جهان+ تصاویر

  به گزارش لیزنا، یکی از این کتابفروشی ها که در کشور هلند قرار دارد در واقع یک کلیسای مربوط به دوران قرون وسطی اروپا به نام Selexyz Bookstore است که با تغییر کاربری به یک  کتابفروشی زیبا تبدیل شده است. بدون آنکه ظاهر بنا تغییر کند، دوستداران کتاب علاوه برخرید و انتخاب کتاب خود می توانند در یک کافی شاپ به مطالعه کتاب نیز بپردازند.

 کلیسایی که به کتابخانه تبدیل شد

 

سالن اپرایی که در آن به جای صندلی قفسه کتاب قرار دارد

کتابفروشی دیگربه نام El Ateneo Grand Splendid در کشور آرژانتین و در شهر بوینس آیرس قرار گرفته است که در اصل در سال 1919 میلادی به عنوان سالن نمایش و اپرا مورد استفاده قرار گرفته اما در سالهای بعد به عنوان سینما و سپس به عنوان کتابفروشی تغییر کاربری داده است.

 مهندسان آرشیتکت نمای داخلی سالن نمایش را تغییر نداده و تنها به جای صندلی قفسه های کتاب را جایگزین کرده اند و افراد می توانند کتابهای مورد علاقه خود را در یک فضای جذاب انتخاب و خریداری کنند، از دیگر امکانات این مجموعه می توان یک کافی شاپ بسیار شیک و مجهز را نام برد که خریداران می توانند برای رفع خستگی و صحبت درباره کتاب ها از آنجا استفاده کنند.

 

 

کتابخانه ای زیبا در ونیز

شهر زیبای ونیز ایتالیا نیز علاوه بر جذابیت توریستی خود دارای بناهای شگفت انگیز و یکی از زیباترین کتابفروشی های دنیا در منطقه Calle Lunga Santa Maria Formosa است که کتابفروشی در کنار رودخانه است و علاقه مندان به خرید کتاب علاوه برانتخاب کتاب می توانند از معماری زیبای کتابفروشی لذت ببرند. در این کتابفروشی به نام  Libreria Acqua Alta مبل هایی برای استراحت مشتریان تعبیه شده و در سرتاسر کتابفروشی شمع های معطر وجود دارد که رایحه زیبایی را در فضا پخش می کنند، همینطور مشتریان می توانند کتابهای خود را از درون  قایق سنتی شهر ونیز به نام گوندولا که در این کتابفروشی قراد داد و پر از کتاب است انتخاب کنند..کتابها در این قایق قرارگرفتند که از خیس شدن در هنگام جزر و مد در امان بمانند.

 


 کتابفروشی با چیدمانی اسرار آمیز

در شهر لوس آنجلس ایالات متحده کتابفروشی منحصربفردی وجود دارد که در آن کتاب‌ها در ساختمانی مدرن و به شکلی نامتعارف برای خرید و بازدید علاقه مندان چیده شده اند، این کتابفروشی ابتدا برای خرید اینترنتی کتابها راه اندازی شد اما بعداً انبار کتابفروشی رفته رفته بزرگ شد و خود به صورت یک فروشگاه درآمدعلاقه مندان به کتاب می توانند از معماری زیبای این بنا لذت ببرند و همزمان به مطالعه و خرید کتاب ها نیز بپردازند.

 

کتابفروشی غول پیکر که در آن گم می شوید

کتابخانه شهر پورتلند به نام Powells Bookstore به اندازه ای بزرگ است که دارای انواع علائم راهنما به مشتریان برای جلوگیری از گم نشدن آنها است.

این کتابفروشی نیز دارای معماری منحصربفرد است و در آن کافی شاپ برای نوشیدن قهوه و میان وعده وجود دارد، ارائه حجم بالایی از کتاب توسط این کتابفروشی باعث شده است تا روزانه بیش از 8000 نفر از آن بازدید کنند.

 

کتابفروشی با گرانترین  و نایاب‌ترین کتابهای دنیا

کتابفروشی به نام John K. King Books در شهر دیتوریت یکی از مشهورترین کتابفروشی های جهان است زیرا در آن خریدار می تواند برخی از کتابهای قدیمی را برای خرید پیدا کند، در این کتابفروشی کتابهای دستنویس و یاکتابهای دست دوم برخی افراد و شخصیت های مشهور و نیز نویسندگان بزرگ جهان برای خرید وجود دارد، محل کتابفروشی یک کارخانه قدیمی است که تغییر کاربری داده است و در آن می توان انواع کتاب ها در سبک های مختلف برای خرید را پیدا کرد.

 

 

کتابفروشی مخصوص کودکان با معماری منحصربفرد

کتابفروشی در شهر پکن کشور چین نیز یکی دیگر از مراکز منحصربفرد و زیبا برای خرید کتاب است که منحصراً برای کودکان ساخته شده است، دراین کتابفروشی علاوه بر وجود انواع کتاب کودکان می توانند به بازی هم بپردازند و از فضای شاد و متنوع مجموعه لذت ببرند.

 انواع سرسره و اسباب بازی در این کتابفروشی وجود دارد و به کودکان اجازه می دهد با دیگران بازی کنند و به مطالعه و خرید کتاب مورد علاقه خود بپردازند.

 

برچسب ها :
یاسمن
|
Iran
|
1395/09/01 - 14:24
0
6
باسلام
هلندی ها چه کار زیبایی انجام دادند ، فضای بزرگ کلیسا که حتما اکثر اوقات بدون استفاده بوده تبدیل به یک مکان زیبای فرهنگی کرده اند ، امیدوارم این اتفاق خوشایند برای خیلی از مساجد ما که بعضا بدون بررسی نیاز محل در تعداد زیاد ساخته شده و کاربری چندانی هم ندارد در آینده تبدیل به مکانهای فرهنگی و ورزشی برای استفاده مردم و خصوصا کودکان ،و نوجوانان گردد.
کتابدار
|
Iran
|
1395/09/01 - 09:47
0
4
جالب بود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: