کد خبر: 2602
تاریخ انتشار: شنبه, 23 مرداد 1389 - 11:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پاپ بندیکت شانزدهم تمایل داشت یک کتابدار شود

درخواست پاپ بندیکت شانزدهم، مبنی بر تمایلش برای کار در آرشیو مخفی واتیکان به عنوان آرشیویست یا به عنوان کتابدار در کتابخانه واتیکان در سالهای آخر عمرش، توسط پاپ ژان پل دوم مدیر سابقش  رد شده است.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، کتابدار متصدی و آرشیویست آرشیو اسناد محرمانه واتیکان، در مجله واتیکان بیان نموده است که  پاپ ژان پل دوم، مدیر سابق پاپ بندیکت شانزدهم درخواست او را مبنی بر تمایلش برای کار به عنوان آرشیویست در آرشیو اسناد محرمانه واتیکان یا به عنوان کتابدار در کتابخانه واتیکان، در آخرین سال های عمرش رد کرده است.

با بیان این مطلب در نشریه واتیکان، کاردینال فارینا که در ماه مه 1997 به عنوان کتابدار کتابخانه منصوب شد و در طی ملاقات کوتاهی که با کاردینال راتزینگر داشت در خواست نمود که بر طبق نظر خودش پاپ بعدی به تیم آن ها بپیوندد.

پاپ بندیکت (کاردینال جوزف راتزینگر)، بخشدار جماعت واتیکان برای دکترین ایمان و مجری اعتقادی پاپ شد. اما او که وظیفه اش را "سنگین" احساس کرده بود، درخواست نمود به منظور مطالعه علمی اسناد قدیمی بازنشسته شود.

کاردینال فارینا بیان کرده است:" پاپ نظر من را درباره عقیده اش پرسید و اینکه یک کتابدار یا آرشیویست کلیسای مقدم روم چه فردی است؟" من در پاسخ گفتم:" من و دیگر کارمندان کتابخانه بسیار خوشحال خواهیم شد که پاپ بندیکت به ما بپیوندد."

پاپ بندیکت قبلا" بیان کرده بود:" بسیار دوست می داشتم که پاپ ژان پل دوم به من اجازه می داد خودم را وقف مطالعه و تحقیق اسناد و اطلاعات جالب نمایم. شاهکارهایی حقیقی که به ما کمک می کنند تا تاریخ انسانیت و مسیحیت را بررسی نماییم."

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: