کد خبر: 26088
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آذر 1395 - 09:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نکوداشت پیشکسوت کتابداری استان آذربایجان شرقی برگزار شد

منبع : لیزنا
نکوداشت استاد دکتر غلامحسین تسبیحی، پیشکسوت کتابداری ایران و آذربایجان، همزمان با چهارمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان شرقی و دومین انتخابات هیئت مدیره این انجمن برگزار شد.
نکوداشت پیشکسوت کتابداری استان آذربایجان شرقی برگزار شد

 به گزارش لیزنا، روز چهارشنبه سوم آذر ماه، چهارمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان شرقی و دومین انتخابات هیئت مدیره این انجمن با محوریت نکوداشت استاد دکتر غلامحسین تسبیحی پیشکسوت کتابداری ایران و آذربایجان در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز با حضور حسن کیانی بازرس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و دانشیار دانشگاه الزهراء، شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، علی پیروزمنش قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سید محمد حسین آل هاشم رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور، رسول زوارقی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه آذربایجان و تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی، فعالان و دانشجویان حوزه کتابداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم شهرام خدایی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، ضمن خیر مقدم خدمت مدعوین، با بیان اینکه قدردانی و قدرشناسی از پیشکسوتان علمی و تحقیقاتی استان به ویژه در حوزه کتابداری جزو اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان است، گفت: جایگاه و شأن پیشکسوتان و اساتید کتابداری بعد از بازنشستگی باید حفظ شود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه های استان، گفت: رشد 12 درصدی میزان امانت کتاب در کتابخانه های عمومی استان طی فصل تابستان سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال، از دستاوردهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان است و افزود: اگر این میزان رشد هر سه ماه تداوم یابد، می توانیم به آمارهای قابل قبولی در زمینه کتاب و کتابخوانی در استان دست یابیم.

 

در ادامه حسن کیانی، دانشیار دانشگاه الزهراء در خصوص عادت مطالعه و ارتقای آن در جامعه صحبت کرد. وی اهمیت آموزش فرهنگ مطالعه در دوران کودکی و خردسالی را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که رتبه علمی و میزان مطالعه کشور ارتقا پیدا کند.

همچنین کیانی از شأن و منزلت معلمان سخن گفت و از برگزاری مراسم نکوداشت دکتر تسبیحی قدردانی کرد و از فعالان انجمن، فعالیت های خلاقانه تر و گسترده تری را خواستار شد.

در ادامه این مراسم تعدادی از شاگردان این استاد برجسته کتابداری ایران و آذربایجان در وصف فعالیت های علمی، پژوهشی و اوصاف اخلاقی ایشان سخن گفتند.

رسول زوارقی مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه آذربایجان، نیز گزارشی از فعالیت های انجمن کتابداری شاخه آذربایجان در طی اولین هیئت مدیره این انجمن ارائه داد. او از تمامی کسانی که در طول دوره با سعی و کوشش، باعث ارتقای جایگاه انجمن و انجام فعالیت های گوناگون علمی و فرهنگی توسط انجمن شده اند تشکر و قدردانی کرد.

 

در انتهای بخش اول برنامه، دکتر غلامحسین تسبیحی استاد پیشکسوت کتابداری ایران و آذربایجان، درباره نقش انجمن های صنفی و اثربخشی آنها سخن گفت و آرزو کرد انشاالله روزی برسد در کنار انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی شاهد انجمن صنفی کتابداری و اطلاع رسانی نیز باشیم تا کتابداران به حقوق دست نیافته خود برسند.

 

در قسمت دوم مراسم، چهارمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی آذربایجان شرقی برای انتخاب دومین اعضای هیات مدیره و بازرس برگزار شد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: