کد خبر: 26176
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 آذر 1395 - 13:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت هفته کتاب تشریح شد

منبع : لیزنا
رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت های کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی این دانشگاه به مناسبت هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار را تشریح کرد.
برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه محقق اردبیلی  به مناسبت هفته کتاب تشریح شد

 به گزارش لیزنا، طبق گفته دکتر حبیب شهبازی شیران اهم فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه محقق اردبیلی در این هفته به شرح زیر است:

روز 24 آبان ماه «کتابخانه تخصصی آسیب های اجتماعی»، در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی و با حضور هیات رییسه دانشگاه و با هدف کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی میان قشر دانشجو افتتاح شد.  

همچنین در این روز فن‌آوری RFID  با حضور هیات رییسه دانشگاه محقق اردبیلی در محل کتابخانه مرکزی آن افتتاح و راه‌اندازی شد. هدف از برقراری این فن‌آوری رفع دغدغه حفاظت کتب کارکنان، تسهیل و تسریع امانت‌دهی و دسترسی آزاد دانشجویان به کتب مخزن این سیستم حفاظتی است.

همچنین روز 24 آبان ماه کارگاه تخصصی آموزشی آشنایی با پورتال کتابخانه مرکزی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با هدف آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه با پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی موجود و نحوه استفاده، دسترسی و غیره برگزار شد.

 محل برگزاری این کارگاه، سایت کامپیوتری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بود و منیژه آذر، مسئول بخش منابع الکترونیک کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق این کارگاه را اجرا نمود.

روز 26 آبان دو کارگاه تخصصی دیگر برای آموزش اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و آشنایی آنان با پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی موجود و نحوه استفاده، دسترسی و غیره در سالن بصیرت دانشگاه با حضور جمع کثیری از اعضای محترم هیات علمی و کارکنان دانشگاه توسط منیژه آذر برگزار شد و مورد استقبال و تایید حاضران قرار گرفت.

از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این دانشگاه نمایشگاه کتب تخصصی لاتین است که با بیش از سه هزار عنوان کتاب خارجی به همت کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی در محل دانشگاه برگزار شد.

 این نمایشگاه به همت کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی با هدف تسهیل دسترسی و خرید اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران از تاریخ 1 الی 7 آذرماه 1395 در محل نمایشگاه خانه فرهنگ دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

در تاریخ 7 آذرماه همایشی با عنوان «آشنایی با کتابخانه مرکزی و منابع اطلاعاتی» برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه با سخنرانی ریاست دانشگاه محقق اردبیلی، گودرز صادقی هشتجین و معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه، برگزار شد.

هدف این همایش آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با کتابخانه و منابع آن بود و در بخش‌هایی از آن طریقه استفاده از نرم افزار کتابخانه، جست و جو و نیز استفاده از پایگاه های اطلاعاتی مختلف موجود آموزش داده شد.

از دیگر برنامه‌های این دانشگاه، «مسابقه هایکو کتاب» به صورت درست کردن اشعار سه بخشی با استفاده از عناوین سه کتاب بود.

این برنامه با جذابیت خاص خود برای تشویق بیشتر دانشجویان به مطالعه کتاب، همراه با ایجاد نشاط در میان آنان برگزار گشت و جایزه آن 7 آذرماه، در مراسم همایش کتابخانه به برندگان اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: