کد خبر: 26501
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 دی 1395 - 10:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دكتر موسی مجيدی دارفانی را وداع گفت

منبع : لیزنا
 دكتر موسی مجيدی، عضویت هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و مدیر گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی این دانشگاه، به علت سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.
دكتر موسی مجيدی دارفانی را وداع گفت

به گزارش لیزنا، مراسم تشييع پيكر موسی مجیدی روز سه‌شنبه،7 دی ماه، ساعت 10 صبح در بهشت زهرا (س) در محل سالن‌های تطهیر و مراسم ختم روز پنجشنبه، 9 دی، برگزار خواهد شد.

 از درگاه خداوند متعال براي ايشان آمرزش و برای بازماندگان صبر و شكيبايی مسئلت داريم.

 

دکتر موسی مجیدی

دکتر موسی مجیدی به سال 1315 در شهر میانه متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه تا پنجم متوسطه علمی را در شهر میانه و ششم متوسطه ادبی را در دبیرستان مروی تهران گذراند.

وی در سال 1336 پس از گذراندن یک دورۀ آموزشی‌، با سمت معلمی در شهر میانه استخدام شد.

او پس از 8 سال فعالیت در سمت معلمی، بازرسی آموزش و پرورش، رهبری جوانان شیر و خورشید سرخ (سازمان هلال احمر فعلی)، راهنمایی تعلیماتی سپاه دانش‌ آموزش و پرورش میانه و غیره در سال 1344 با هدف ادامه تحصیل به اداره کل ابتدایی آموزش و پرورش در تهران منتقل شد و در همان سال‌ها دورۀ کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی و کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی را در دانشگاه تهران گذراند.

مجیدی سال‌های بعد با سمت کارشناس کتاب در سازمان کتاب‌های درسی ایران و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وابسته به وزارت آموزش و پرورش مشغول کار شد.

او در این سازمان با استفاده از مدارک و کتاب‌های درسی موجود «مرکز اسناد و کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش» را ایجاد کرد. این مرکز در سال 1363 طی مراسم رسمی افتتاح شد.

در سال 1367 پس از 31 سال خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته شد و از آن به بعد مرحلۀ نوینی را در زندگی آغاز نمود.

موسی مجیدی  در سال 1368 به استخدام رسمی، عضویت هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن درآمده و از 1368 تا 1372 سرپرستی رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد واحد رودهن را بر عهده داشت.

از سال 1370 تا 1373 به عضویت هیأت علمی «مجتمع دانشگاهی علوم دریایی نوشهر» وابسته به نیروی دریایی ارتش درآمد و در این مدت سردبیری، مدیریت داخلی و ویراستاری مجله علمی مجتمع را نیز بر عهده داشت.

از سال 1372 با سمت عضویت هیأت علمی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتقل شد و از سال 1382 مدیریت گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی این دانشگاه را بر عهده داشت.

وی همچنین مدیر مسئول فصلنامه علمی پژوهشی «دانش شناسی» وابسته به گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی نیز بود.
وی در ضمن به ادامه تحصیل در رشتۀ دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع‌رسانی پرداخته و مدرک دکترای خود را از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران دریافت نمود.

مجیدی در شهریور 1381 به عنوان پیشکسوت نمونۀ آموزش و پرورش در سطح ملی برگزیده شد و از رئیس جمهور وقت، تقدیرنامه و لوح و تندیس دریافت کرد.

موسی مجیدی کتاب‌ها و مقالات بسیاری در زمینه‌های گسترش کتابخانه‌های آموزشگاهی، ادبیات کودکان و نوجوانان، تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی و کتابداری و اطلاع‌رسانی در مجلات تخصصی مربوط به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، مجله علمی مجتمع دانشگاهی علوم دریایی، مجله کتابداری دانشگاه تهران، فصلنامه علمی- پژوهشی دانش‌شناسی گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی و غیره تالیف نموده است.

 

 

فرهاد میریانی
|
Iran
|
1395/11/07 - 14:27
0
0
سلام
ابتدای دهه 70 به درخواست من ویرایش ترجمه کتاب پایداری و ایستایی کشتی ترجمه مرحوم استاد دکتر احمد باشی را پذیرفتند و زحمت زیادی کشیدند. خاطره مباحثه این دو عزیز بسیار شیرین است.
کاظم حافظیان رضوی
|
Spain
|
1395/10/08 - 09:02
0
6
از ایزد متعال برای این استاد عزیز رحمت و غفران آرزو می نمایم. همیشه چهره ای محترم بودند و با وقار و خندان. روحش شاد. به همکاران عزیز دانشگاه آزاد اسلامی نیز تسلیت می گویم.
کتابدار
|
Iran
|
1395/10/07 - 08:21
0
4
با سلام به لیزنا و تسلیت به مناسبت در گذشت استاد محترم آقای مجیدی ایشان همیشه با خنده دوستانه ای که بر لب داشت همواره در تلاش برای همراهی گام بر می داشت روحش شاد .
مژ گان قاسمی
|
Iran
|
1395/10/07 - 06:52
0
2
این مصیبت بزرگ را خدمت خانواده محترم و جامعه علم اطلاعات و دانش شناسی تسلیت عرض می کنم
خدا رحمت شون کنه . کتابهای خوبی در حوزه علم اطلاعا و دانش شناسی از طرف انتشارات پیام نور منتشر کردند. روح شان شاد و یاد شان گرامی باد.
معصومه عبدالهی
|
Iran
|
1395/10/06 - 13:45
0
9
خدایش رحمت کند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: