سه دانشگاه ایران در میان ۵۰۰ مؤسسه سبز جهان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» گزارش سال 2016 خود را دربارۀ توسعۀ پایدار در مؤسسه‌های آموزشی ـ پژوهشی  منتشر کرده است که بر پایۀ آن، دانشگاه‌های «زنجان»، «فردوسی مشهد»، و «تهران» توانسته‌اند در فهرست مؤسسه‌های برتر این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.

«گرین‌متریک» از شش شاخص کلیدی «محیط زیست و زیرساخت»، «انرژی و تغییرات اقلیمی»، «مدیریت پسماند»، «آب»، «حمل و نقل»، و «آموزش» برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.

رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» با هدف ارائۀ چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای گوناگون راه‌اندازی شده است.

«گرین‌متریک»  ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از 10هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر بر روی وب منتشر می‌شود.

در جدول زیر امتیاز کل و رتبۀ جهانی مؤسسه‌های ایرانی برتر آمده است:

نام مؤسسه                امتیاز کل             رتبۀ جهانی

------------------------------------------------------------------

دانشگاه زنجان                       5971                 75

دانشگاه فردوسی مشهد        4484                 238 

دانشگاه تهران                        3109                 431

 

بر پایۀ گزارش سال 2016 رتبه‌بندی «گرین‌متریک»، «University of California Davis» دارای بیش‌ترین امتیاز و سبزترین مؤسسۀ دنیا است.

برای آگاهی از جزئیات امتیازات در هر شاخص و دانشگا‌های برتر جهان به این وبگاه مراجعه نمایید.