کد خبر: 2669
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 مرداد 1389 - 11:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

جلسه مشترک کمیته همایش ها و کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران برگزار شد

  جلسه مشترک کمیته همایش ها و کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران عصر روز سه شنبه مورخ 26 مرداد ماه با حضور اعضای دو کمیته در کتابخانه دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، جلسه مشترک کمیته همایش ها و کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران عصر روز سه شنبه، مورخ 26 مرداد ماه با حضور سید ابراهیم عمرانی، عضو هیأت مدیره پیشین انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، امیررضا اصنافی، مسئول کمیته ی همایش ها، مریم اسدی، مسئول کمیته روابط عمومی در کتابخانه دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

 

 

در این جلسه که سه ساعت به طول انجامید، درخصوص نحوه برگزاری همایش های انجمن بحث و تبادل نظر شد و اعضای شرکت کننده در این جلسه درباره دعوت از سخنرانان متخصص برای جذب دانشجویان جوان توافق نظر داشتند.

در این نشست، درباره تعداد سخنرانان و مدت زمان همایش ها نیز گفتگو شد و مقرر شد که در مورد موضوعات تخصصی از تک سخنران استفاده شود و مدت زمان سخنرانی نیز 20تا 60 دقیقه باشد.

 

همچنین مقرر گردید درخصوص موضوعات عمومی همایش های ماهانه انجمن، از دو یا سه سخنران دعوت به عمل آید.

 

به منظور شناسایی و دعوت از سخنرانان برای حضور در جلسات همایش های ماهانه انجمن نیز تصمیم برآن شد که از طریق افراد آشنا با سخنران اقدامات لازم صورت گیرد.

 

برطبق توافق اعضای شرکت کننده در نشست، مقرر گردید از اساتید و دانشجویانی که پروژه های جدیدی در دست دارند به منظور ایراد سخنرانی دعوت بعمل آید.

 

اعضای این جلسه نیز بر لزوم انتخاب مجری حرفه ای و آشنا با موضوع اتفاق نظر داشتند.

 

محور دیگر مورد بحث در این نشست مشترک، دعوت از سخنرانان خارج از کشور در همایش های ماهانه انجمن با استفاده از فناوری های ویدئو کنفرانس بود. همچنین قرار بر آن شد که از شرکت کنندگان در کنفرانس های ایفلا نیز به منظور ایراد سخنرانی در همایش های ماهانه انجمن دعوت به عمل آید.

 

به منظور ایجاد و بالابردن سطح تعامل میان کتابداران سراسر کشور، مقرر گردید انجمن تلاش هایی در جهت ایجاد فضایی مجازی یا حقیقی برای دستیابی به هدف مذکور انجام دهد. از جمله برنامه های پیشنهادی برای افزایش تعامل میان کتابداران، برگزاری اردوهای علمی دانشجویی و درخواست دو نماینده از انجمنهای دانشکده ای برای شرکت در انجمن در دستور کار قرار گرفت.

همچنین نشستی بین شاخه های استانی انجمن برای تعامل بیشتر در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

 

در این جلسه موضوعات سخنرانی های ماهانه انجمن به منظور برگزاری در روزهای چهارشنبه آخر هر ماه تعیین گردید.

 

گزارش از معصومه عبدالله وند

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: