کد خبر: 2688
تاریخ انتشار: جمعه, 29 مرداد 1389 - 11:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کنفرانس آموزش و مهارت در کتابداری و اطلاع رسانی (A-LIEP)

دانشکده مدیریت اطلاعات دانشگاه Universiti technology MARA در مالزی میزبان کنفرانس آموزش و مهارت در کتابداری و اطلاع رسانی (A-LIEP) در سال 2011 است.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، پس از برگزاری اولین کنفرانس آموزش و مهارت در کتابداری و اطلاع رسانی (Asia-Pacific Conference on Library and information Education and Practice) در سال 2006 در سنگاپور، 2007 در تایوان، 2009 در ژاپن، چهارمین کنفرانس در سال 2011 در مالزی با موضوع " آموزش کتابداری و اطلاع رسانی: مشکلات، چالش ها و فرصت ها" از 22 تا 24 ژوئن (1 – 3 تیر ماه 1389) برگزار خواهد شد.

پس از برگزاری سه کنفرانس اول تغییرات و گسترش های سریعی در این حوزه رخ داد و مشکلات جدیدی را پدیدار نمود که باید به آن ها توجه می شد و مورد بررسی قرار می گرفتند. بنابراین هدف از برگزاری چهارمین کنفرانس، گردهم آوردن دانشگاهیان، پژوهشگران، ، افراد و فعالان علاقه مند است که در رابطه با چالش ها و مشکلات مرتبط با آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی  در منطقه آسیا و اقیانوسیه بحث و گفتگو کنند و دانش و اطلاعات خود را از طریق ارائه مقاله، گروه های بحث و پنل، کارگاه ها و نمایشگاه ها به اشتراک گذارند و تبادل ایده نمایند.

چکیده مقاله مورد نظرمرتبط با محورهای ذیل نباید بیشتر از 1000 کلمه باشد و آخرین مهلت ارسال آن 30 سپتامبر 2010 (8 مهر ماه 1389) است.

بخش اول: آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی

  • چالش های آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی به صورت ملی و بین المللی
  • مشارکت و به اشتراک گذاری منابع در میان دانشگاه های علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • آموزش مداوم در جهت گسترش دامنه تخصص حرفه مندان و متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • تأثیر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بر طرح برنامه علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • تأثیر آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی بر کار و شغل فارغ التحصیلان علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • بازخورد صنعت بر فارغ التحصیلان علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • طرح برنامه چند میان رشته ای: یک افسانه یا حقیقت؟
  • آماده سازی فارغ التحصیلان برای پذیرش نقش های مدیریتی و راهنمایی به منظور حمایت در توسعه اقتصادی و ملی
  • اطمینان از کیفیت و اعتبار برنامه های علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • بازار کار برای متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی و کسب صلاحیت مورد نیاز بازار کار توسط دانشجویان کتابداری

بخش دوم: عملکردهای علوم کتابداری و اطلاع رسانی

  • مشارکت میان کتابخانه ها و حرفه های دیگر
  • صلاحیت دانشجویان برای انجام خدمات کتابداری و اطلاع رسانی
  • خدمات مبتنی بر مشتری
  • کارآیی کتابخانه ها در مقابل اثر بخشی آن ها
  • کتابداری مبتنی بر مدرک
  • تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کتابخانه ها
  • یکپارچه سازی پژوهش و اجرا
  • مدیریت دانش و کتابداران
  • توسعه رهبری و مدیریت استراتژیک در کتابخانه ها
  • مدیر کتابخانه به عنوان رهبر استراتژیک
  • متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی به عنوان معلمان و آموزش دهندگان
  • سازماندهی و حفاظت میراث فرهنگی/ دانش بومی
  • برون سپاری خدمات اطلاع رسانی
  • 5 قانون تجدید نظر شده رانگاناتان
  • مدیریت اسناد در کشورهای در حال توسعه
  • نقش متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی در زمینه های غیر سنتی، تغییر نقش ها در مفاهیم سنتی
  • نقش ها و چالش ها برای متخصصان رسانه دانشگاهی
  • استفاده استراتژیک از خدمات اطلاع رسانی
  • آموزش کاربر و سواد اطلاعاتی برای آموزش مداوم

بخش سوم: پژوهش علوم کتابداری و اطلاع رسانی

  • اعتبارگذاری انجمن حرفه ای کتابداری
  • کاربرد مطالعات کاربران برای طراحی خدمات و سیستم های اطلاع رسانی
  • ویژگی های اقتصاد دانش: سهم علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • طراحی، توسعه و ارزیابی مخزن های اطلاعات دیجیتالی
  • تغییر از شکاف دیجیتالی ایجاد به یکپارچه سازی دیجیتالی
  • خدمات مرجع دیجیتال، مقایسه با خدمات مرجع سنتی
  • ارزیابی خدمات کتابداری و اطلاع رسانی. سنجش تأثیر و ارزش خدمات اطلاع رسانی و محصولات
  • تصویر و موقعیت حرفه: نگرش های جامعه به کتابداران و حرفه اطلاع رسانی
  • صنعت تولید دانش و اطلاعات
  • کارآفرینی در حوزه اطلاعات: چالش ها و فرصت ها
  • مدیریت دانش در مقابل مدیریت اطلاعات
  • مدل ها و تئوری های رفتار اطلاعاتی کاربر

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: