کنفرانس آموزش و مهارت در کتابداری و اطلاع رسانی (A-LIEP)
دانشکده مدیریت اطلاعات دانشگاه Universiti technology MARA در مالزی میزبان کنفرانس آموزش و مهارت در کتابداری و اطلاع رسانی (A-LIEP) در سال 2011 است.
کد خبر: 2688
تاریخ: 1389/05/29 - 11:07
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، پس از برگزاری اولین کنفرانس آموزش و مهارت در کتابداری و اطلاع رسانی (Asia-Pacific Conference on Library and information Education and Practice) در سال 2006 در سنگاپور، 2007 در تایوان، 2009 در ژاپن، چهارمین کنفرانس در سال 2011 در مالزی با موضوع " آموزش کتابداری و اطلاع رسانی: مشکلات، چالش ها و فرصت ها" از 22 تا 24 ژوئن (1 – 3 تیر ماه 1389) برگزار خواهد شد.
پس از برگزاری سه کنفرانس اول تغییرات و گسترش های سریعی در این حوزه رخ داد و مشکلات جدیدی را پدیدار نمود که باید به آن ها توجه می شد و مورد بررسی قرار می گرفتند. بنابراین هدف از برگزاری چهارمین کنفرانس، گردهم آوردن دانشگاهیان، پژوهشگران، ، افراد و فعالان علاقه مند است که در رابطه با چالش ها و مشکلات مرتبط با آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بحث و گفتگو کنند و دانش و اطلاعات خود را از طریق ارائه مقاله، گروه های بحث و پنل، کارگاه ها و نمایشگاه ها به اشتراک گذارند و تبادل ایده نمایند.
چکیده مقاله مورد نظرمرتبط با محورهای ذیل نباید بیشتر از 1000 کلمه باشد و آخرین مهلت ارسال آن 30 سپتامبر 2010 (8 مهر ماه 1389) است.
بخش اول: آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی
چالش های آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی به صورت ملی و بین المللی
مشارکت و به اشتراک گذاری منابع در میان دانشگاه های علوم کتابداری و اطلاع رسانی
آموزش مداوم در جهت گسترش دامنه تخصص حرفه مندان و متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی
تأثیر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بر طرح برنامه علوم کتابداری و اطلاع رسانی
تأثیر آموزش علوم کتابداری و اطلاع رسانی بر کار و شغل فارغ التحصیلان علوم کتابداری و اطلاع رسانی
بازخورد صنعت بر فارغ التحصیلان علوم کتابداری و اطلاع رسانی
طرح برنامه چند میان رشته ای: یک افسانه یا حقیقت؟
آماده سازی فارغ التحصیلان برای پذیرش نقش های مدیریتی و راهنمایی به منظور حمایت در توسعه اقتصادی و ملی
اطمینان از کیفیت و اعتبار برنامه های علوم کتابداری و اطلاع رسانی
بازار کار برای متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی و کسب صلاحیت مورد نیاز بازار کار توسط دانشجویان کتابداری
بخش دوم: عملکردهای علوم کتابداری و اطلاع رسانی
مشارکت میان کتابخانه ها و حرفه های دیگر
صلاحیت دانشجویان برای انجام خدمات کتابداری و اطلاع رسانی
خدمات مبتنی بر مشتری
کارآیی کتابخانه ها در مقابل اثر بخشی آن ها
کتابداری مبتنی بر مدرک
تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کتابخانه ها
یکپارچه سازی پژوهش و اجرا
مدیریت دانش و کتابداران
توسعه رهبری و مدیریت استراتژیک در کتابخانه ها
مدیر کتابخانه به عنوان رهبر استراتژیک
متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی به عنوان معلمان و آموزش دهندگان
سازماندهی و حفاظت میراث فرهنگی/ دانش بومی
برون سپاری خدمات اطلاع رسانی
5 قانون تجدید نظر شده رانگاناتان
مدیریت اسناد در کشورهای در حال توسعه
نقش متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی در زمینه های غیر سنتی، تغییر نقش ها در مفاهیم سنتی
نقش ها و چالش ها برای متخصصان رسانه دانشگاهی
استفاده استراتژیک از خدمات اطلاع رسانی
آموزش کاربر و سواد اطلاعاتی برای آموزش مداوم
بخش سوم: پژوهش علوم کتابداری و اطلاع رسانی
اعتبارگذاری انجمن حرفه ای کتابداری
کاربرد مطالعات کاربران برای طراحی خدمات و سیستم های اطلاع رسانی
ویژگی های اقتصاد دانش: سهم علوم کتابداری و اطلاع رسانی
طراحی، توسعه و ارزیابی مخزن های اطلاعات دیجیتالی
تغییر از شکاف دیجیتالی ایجاد به یکپارچه سازی دیجیتالی
خدمات مرجع دیجیتال، مقایسه با خدمات مرجع سنتی
ارزیابی خدمات کتابداری و اطلاع رسانی. سنجش تأثیر و ارزش خدمات اطلاع رسانی و محصولات
تصویر و موقعیت حرفه: نگرش های جامعه به کتابداران و حرفه اطلاع رسانی