کد خبر: 2727
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 مرداد 1389 - 10:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نمايشگاه مطبوعات تهران میزبان مدعوين ISC است

  تعدادی از رؤسای دانشگاهها، سردبيران مجلات و نمايندگان از کشورهای اسلامی در نمايشگاه مطبوعات به دعوت سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC )حضور خواهند داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) نجمه حميدي فرد، رئيس اداره همکاري هاي علمی بين المللي پايگاه استنادی علوم جهان اسلام، با اعلام این خبر افزود: در ششمين جلسه شورای راهبری ISC که در تاريخ 23/4/1389 در وزارت علوم، تحقيقات و فناوری تشکيل گرديد مصوب شد که ISC ، تعدادی از رؤسای دانشگاهها، سردبيران مجلات و نمايندگان خود را از کشورهای اسلامی جهت شرکت در نمايشگاه مطبوعات دعوت کند.

وی افزود: دکتر محمدعلی رامين، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای راهبری ISC، ميزبانی مدعوين ISC را پذيرفت و مقرر شد سرپرست پايگاه استنادی علوم جهان اسلام دعوت نامه ها را ارسال و گروه های نامبرده را برای شرکت در نمايشگاه مطبوعات که از 3/8/1389 تا 9/8/1389 در تهران برگزار خواهد شد دعوت نمايد.

حمیدی فرد بیان کرد: برای هماهنگی بيشتر در اين باره تاکنون 2 جلسه در وزارت علوم، تحقيقات و فناوری تشکيل شده است. در اين جلسات دکتر فيروز بختياری نژاد مدير کل دفتر برنامه ريزی و سياستگذاری پژوهشی، دکتر آقاجری، مدير کل رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و دکتر جعفر مهراد، سرپرست پايگاه استنادی علوم جهان اسلام، حضور داشتند. بر اساس مصوبات اين جلسات، پايگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکنون 10 رئيس دانشگاه شامل دانشگاه قطر، دانشگاه ايالتی باکو، دانشگاه آنکارا، دانشگاه خارطوم، دانشگاه اندونزی، دانشگاه اسلامی بين المللی مالزی، دانشگاه اسلامی بين المللی پاکستان، دانشگاه کابل، دانشگاه کراچی و دانشگاه اردن را به اين نمايشگاه دعوت کرده است.

وی گفت: پايگاه استنادی علوم جهان اسلام، دارای 27 نماينده در دانشگاهها و مؤسسات تحقيقاتی کشورهای اسلامی دارد که اين نمايندگان نيز که در فعاليتهای سنجش عملکرد پژوهشی و رتبه بندی دانشگاهها با ISC همکاری می کنند به نمايشگاه مطبوعات دعوت شدند.

رئيس اداره همکاري هاي علمی بين المللي پايگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: سومين گروه ميهمانان ISC مربوط به سردبيران نشريات علمی عربی کشورهای اسلامی است. پايگاه استنادی علوم جهان اسلام بيش از 700 نشريه عربی از دانشگاهها، مؤسسات پژوهشی و انجمن های علمی کشورهای اسلامی را تهيه و در سيستم های مختلف ISC پردازش می کند. تاکنون 69 نشريه علمی عربی در نظام گزارش های استنادی نشريات عربی ضريب تأثير دارند. بر اساس ضريب تأثير بالا، از 30 سردبير نشريات علمی عربی جهت شرکت در نمايشگاه مطبوعات دعوت به عمل آمد.

برنامه های گوناگون و مجزايی برای هر سه گروه از ميهمانان ISC تدارک ديده شده است.

جزئيات برنامه های هر گروه متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: