کد خبر: 27738
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 12 اسفند 1395 - 18:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

به مناسبت هفتمین سالگرد لیزنا

لیزنا نقش روشن کننده ای را ایفا می‌کند

منبع : لیزنا
شهرام اقبال زاده: لیزنا بی گمان یک خبرگزاری حرفه ای با نگاهی کتابدارانه است که بدون گرایش خاصی و به صورت وسیع، گسترده، حرفه ای و به روز اخبار را  پوشش می دهد.
لیزنا نقش روشن کننده ای را ایفا می‌کند

 به گزارش لیزنا، شهرام اقبال زاداه، مترجم، نویسنده، ویراستار و منتقد ادبیات کودک و نوجوان،  به مناسبت هفتمین سالگرد لیزنا، در یادداشتی لیزنا را یک خبرگزاری حرفه ای با نگاهی کتابدارانه توصیف کرده است.

متن یادداشت به شرح زیر است:

من این اعتقاد را دارم و چندین بار هم گفته و نوشته ام که در گسترش فرهنگ، کتاب و ادبیات، کتابداران نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. لیزنا بی گمان یک خبرگزاری حرفه ای با نگاهی کتابدارانه است که بدون گرایش خاصی و به صورت وسیع، گسترده، حرفه ای و به روز اخبار را  پوشش می دهد.

مضمن تشکر و قدردانی از همه عوامل لیزنا، باید بگویم که که یک کتابدار حرفه ای به نام ابراهیم عمرانی در مدیریت و در جریان سازی، سازمان دهی خبر و دروازه بانی خبر نه به معنای فیلتر و سانسور بلکه به عنوان دارا بودن نگاهی حرفه ای، نقش بسیار مهمی درخبرگزاری لیزنا برعهده دارد.

من خود از مطالب این خبرگزاری بهره گرفته ام. اطلاع رسانی بخصوص در حوزه کتاب، کتابداری و فرهنگ بسیار مهم است. در حال حاضر در دنیای چند رسانه ای با توجه به  میزان بسیار بالای اخبار تولید شده، اخبار جعلی و جریان سازی های انحرافی چنان افزایش یافته است که لیزنا به عنوان یک خبرگزاری فرهنگی در این میان نقش روشن کننده ای را ایفا می نماید.

 

در زبان کردی به حشره‌ای که درچشمه بسر می برد اصطلاحا «آو روشنگره» می گویند که به معنای روشن کننده آب گل آلود است. لیزنا روشن کننده آب است در دنیای گل آلودی و سرشار از اخبار جعلی و پر از خشونت، جعل و تحریف.

برچسب ها :
کتابداران ایران
|
Iran
|
1395/12/14 - 17:38
0
0
صددرصد موافقیم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: