کد خبر: 27759
تاریخ انتشار: شنبه, 14 اسفند 1395 - 11:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» برگزار شد

منبع : لیزنا
سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت»  هشتم اسفندماه، با همکاری انجمن علمی وگروه علم اطلاعات ودانش شناسی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران برگزارشد.
سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» برگزار شد

به گزارش لیزنا، سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» سه شنبه، هشتم اسفندماه، با همکاری انجمن علمی وگروه علم اطلاعات ودانش شناسی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران در محل سالن همایش ثامن ساختمان امام رضا(ع)برگزارشد.

 در این سمینار کاظم حافظیان رضوی، پیشکسوتان حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، با بیان  خاطرات وتجربیات حرفه ایی خود، دانشجویان را به خود باروری وشناخت واهمیت وارزش رشته خود ترغیب کرد.

وی همچنین کتابخانه  دیجیتالی مسجد رسول  در میدان رسالت، کتابخانه موسسه تحقیقات  جنگل هاومراتع کشور و کتابخانه آموزشگاهی  مدرسه  طلوع را معرفی کرد.

درادامه سمینار، حسین حیدری، مدیرگروه فناوری تلاش و توسعه (یابش) در مورد بحث انفجار اطلاعات صحبت کرد.

مدیر مسئول مجله کتابدار 2.0 گفت: با انفجار اطلاعات در این زمان با حجم عظیم داده‌ها مواجه هستیم که این داده‌های نیاز به سازماندهی دارند و سازماندهی این داده ‌های عظیم بر عهده متخصصین علم اطلاعات و دانش شناسی است.

حیدری، مدیر پروژه بازیافت الکترونیک در مشهد تاکید کرد که امروزه متخصصین علم اطلاعات باید وارد صنعت شوند. به صورتی که اطلاعات مورد نیاز صنایع مختلف را شناسایی کنند و در اختیار آنها بگذارند

او با تاکید بر اهمیت سواد اطلاعاتی، افزود: فرصت‌های زیادی برای اشاعه اطلاعات و کسب درآمد از این راه وجود دارد.

در ادامه سمینار از علیرضا نوروزی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران دعوت شد که از تجربیات خود در زمینه‌ی کاربرد مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات در صنعت سخنرانی کنند.

سردبیر مجله وب‌شناسی(Webology)  اعتقاد داشت که برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته علم اطلاعات فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد.

 وی گستره شغلی را از کتابداری تا متخصصانی که تولید محتوا (محتوا آفرینی) انجام می‌دهند، بیان داشت و گفت: با خلاقیت می‌توان نیاز اطلاعاتی موسسه‌های مختلف را پیدا کرد و به شیوه‌های متفاوت اطلاعات را به آنها عرضه کرد.

در ادامه نوروزی به برخی از فرصت های کارآفرینی در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی اشاره کرد و از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو  (SEO) برای شرکت ها و سازمان ها، برگزاری کارگاه های  سواد اطلاعاتی برای گروه‌های مختلف، سواد پژوهی، مآخذ نویسی، مشاوره اطلاعاتی برای شرکت‌ها وحسابرسی اطلاعات در شرکت‌ها، تهیه و تنظیم کتابشناسی موضوعی برای همایش‌ها و شرکت‌هاوسازمان ها، طراحی وبگاه  را اجمله ده‌ها فرصت شغلی برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته علم اطلاعات برشمرد.

در پایان سمینار  بعد از جلسه پرسش پاسخ، از سخنرانان تقدیر و تشکر و لوح تقدیری به رسم یاد بود اهدا شد.

آمنه انصاری
|
Iran
|
1395/12/14 - 23:53
0
0
باسلام،
سمیناربسیارعالی بود،ازهمه ی دوستانی که زحمت کشیدندواین سمیناررابرگزارکردندکمال تشکررادارم. امیدوارم این سمینارگامی باشدبرای سمینارهای آینده درارتباط بامعرفی رشته وافق های کاری آن.
حسینی
|
Iran
|
1395/12/14 - 18:50
0
0
سلام. احتراما نام نشریه درست webology است.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: