به مناسبت روز جهانی کتاب کودک
صدای نویسندگان کودک و نوجوان در «درختم چتر خود را می گشاید»

 به گزارش لیزنا، "درختم چتر خود را می گشاید" عنوان ششمین پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوان ایران است که همزمان با روز طبیعت و روز جهانی کتاب کودک منتشر شده است.

پادکست حاضر با صدای زنده یاد عباس یمینی شریف آغاز می شود و سپس بخشی از فیلم "بی بی چلچله" به کارگردانی کیومرث پوراحمد به گوش می رسد.

در این شماره صفحاتی از کتاب های "درخت بخشنده" اثر شل سیلوراستاین و ترجمه رضی هیرمندی، "نخل" اثر هوشنگ مرادی کرمانی، "صدای صنوبر" و شعر "پرنده" اثر افسانه شعبان نژاد، "بوی کال یاس" و "بوی گنجشک" اثر جعفر ابراهیمی (شاهد)، "از شکوفه تا درخت" اثر رضی هیرمندی، "راز جنگل سبز" اثر ناصر ایرانی، "شاخه ها در باد، ریشه ها در خاک" اثر مصطفی رحماندوست و "بزبزی و درخت آسوری" اثر محمدرضا یوسفی گردآمده است. متن کامل این کتاب ها را می توانید در کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران به آدرس http://icnl.nlai.ir بخوانید.

همچنین قطعه هایی از آلبوم های موسقی "پرنده خیال"، "نمک"، "دنیای شادی" و "بازی های آوازی" و لالایی های کویر (گل و ماهور)" و "شب بخیر کوچولو" به تناسب محتوای کتاب های معرفی شده در پادکست به گوش می رسد.

گفتنی است پیش از این از سری پادکست های کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، «زمین لبخند می‌زند»، «سبزه‌های عید»، «انگار توی قصه‌ای»، «به خاطر لبخندی بر چهره کودکی» و «قلب سپیدی در سینه آن» منتشر شده است.

تصویر این شماره پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران از کتاب "دختری ساکت با پرنده هایی شلوغ" نوشته احمد اکبرپور و تصویرگری مانلی منوچهری انتخاب شده است.

برای شنیدن "درختم چتر خود را می گشاید" به وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران به آدرس http://icnl.nlai.ir مراجعه کنید.