کد خبر: 29186
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 تیر 1396 - 12:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

آغاز بکار کمیته «مسابقه دانشجویی» سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

منبع : لیزنا
کمیته «مسابقه دانشجویان کارشناسی» سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات آغاز بکار کرد.
آغاز بکار کمیته «مسابقه دانشجویی» سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

 به گزارش لیزنا، دبیر اجرایی سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات با اعلام این خبر گفت: در اولین جلسه که با حضور تعدادی برندگان سال گذشته مسابقه برگزار شد،‌ در مورد نقاط قوت و ضعف مسابقه سال گذشته بحث و بررسی صورت گرفت و پیشنهاداتی برای مسابقه امسال نیز داده شد.

وی گفت:  قرار شد پیشنهادات به مشورت دانشجویان دیگر دانشگاهها نیز گذاشته شود و پس از بررسی در نیمه مرداد، کمیته، فراخوان مسابقه سال جاری را منتشر کند. اعضای هیات برگزاری 9 برنده مسابقه کنگره دوم خواهند بود و از سوی انجمن جناب آقای کاظم حافظیان رضوی کتابدار پیشکسوت و عضو داوران کتاب سال جمهوری اسلامی ایران عضو کمیته هستند و دانشجویان گرامی را همراهی می کنند. 

عمرانی تاکید کرد: این مسابقه خاص دانشجویان دوره های کارشناسی است و همه دانشجویان و استادان می توانند پیشنهادهای جدید خود را تا 10 مرداد ماه به یکی از اعضای کمیته ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. 

تکیه انجمن بر کتابداران کتابخوان در همه این سالها به خوبی خود را نشان داده و شیوه برگزاری مسابقه انجمن با همه مسابقات کتابخوانی دانشجویی و دبیرستانی متفاوت است .تا اینجا و نتیجه اولین جلسه تاکید بر نکات زیربوده که پس از بررسیهای بیشتر و گرفتن پیشنهادهای استادان و دانشجویان فراخوان مسابقه تا نیمه مرداد منتشر خواهد شد:

1) مسابقه فقط برای دانشجویان کارشناسی رشته‌های علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابداری پزشکی است.

2) در مسابقه  انجمن هیچ کتابی برای مسابقه تعیین نمی شود که از آن یک کتاب سوال پرسیده شود و حفظ کردنهای کم اثر و کم فایده را ترویج کند. سوالهای مسابقه مانند سال گذشته از کتابهایی که شرکت کننده ها می گویند خوانده اند پرسیده خواهد شد.  

3) در این مسابقه به هیچوجه به کتابهای درسی پرداخته نخواهد شد و تاکید بر ادبیات،‌ رمان و کتابهایی است که به  آگاهیهای اجتماعی عمومی دانشجویان مدد می رسانند و یافتن کسانی است که عادت به مطالعه دارند. در مورد مطالعات دینی و علوم اسلامی هم کتابهای تخصصی مورد نظر نیست و باز هم تاکید بر رمانها و متون ادبی با محتوای دینی خواهد بود.  

4) برای امسال قصد این است که همه دانشگاههای کشور را دعوت کنیم و از همینجا هم این دعوت را آغاز می کنیم. 

5) صمیمیت در مسابقه بجای رقابت نیز از اهداف کمیته خواهد بود.  

کمیته از همه عزیزان می خواهد که خبر را در کانالهای دوستانه خود و گروههای رایانامه ای که عضو هستند منتشر کنند که همه دانشجویان کارشناسی از آن باخبر باشند.

سید ابراهمی عمرانی در پایان گفت:  نشانی‌های زیر برای پاسخ به سوالات شما در نظر رفته شده است که می توانید با آنها تماس بگیرید:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  فاطمه بیکزاده

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید نگار زرگر

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید نیلوفر صادقی

 و همچنین در سایت انجمن می توانید پیامهای خود را برای ما بگذارید: congress.ilisa.ir

یاد آوری می‌شود در کنگره دوم  به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و مشارکت دادن جوانان حوزه اطلاعات در برنامه های کنگره، مسابقه کتابخوانی و انتخاب دانشجویان کتابخوان با شعار و عنوان «خواندن،‌ دانستن، توانستن» در دستور کار کنگره قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: