سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات: تهران: آبان‌1396
فراخوان دومین مسابقه «خواندن، دانستن، توانستن»

 به گزارش لیزنا، انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران با هدف ترویج کتابخوانی، دومین دوره مسابقهی کتابخوانی ویژه دانشجویان کارشناسی را در سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار می‌کند.

 در این فراخوان آمده است: "در این مسابقه از آنچه شما خوانده اید از شما پرسیده خواهد شد، ‌و هیچ کتابی برای خواندن و امتحان گرفتن از آن وجود ندارد "

شرایط فراخوان نیز به شرح زیر اعلام شده است:

1. شرکت کننده باید دست کم از شروع سال 1395 تا پایان شهریوور 96 دست کم 8 کتاب غیر درسی خوانده باشد.

2. سوالات از کتابهایی که شرکت کننده اعلام می نماید که خوانده است پرسیده می شود.

3. هر دانشجوی کارشناسی در حوزه علوم اطلاعات مانند رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابداری پزشکی و اطلاعات سلامت می تواند در این مسابقه کتاب خوانی شرکت کند.

 4. موضوع مسابقه کتابهای غیر درسی و در حوزه ادبیات ، فرهنگ و هنر است.

5. مسابقه به صورت بین دانشگاهی برگزار می شود و هر دانشگاه می تواند حد اکثر سه گروه سه نفری به مسابقه معرفی نماید.

6.  هر گروه دانشگاهی باید کتابهایی را که اعضای گروه در دوسال گذشته خوانده اند با نوشتن عنوان، مولف، مترجم (اگر دارد)، ناشر و سال نشر برای دبیرخانه ارسال کند. باید مشخص باشد که هر کدام از اعضای گروه کدام کتابها را خوانده‌اند.

7. دبیرخانه مسابقه همه صورتهای دریافتی را بدون اسم افراد،‌گروهها و دانشگاهها برای دست کم سه داور می فرستد تا تشخیص دهند این افراد ضوابط موضوعی را رعایت کرده اند و پس از آن و بر اساس نظرات داوران  وارد مرحله دوم می شود.

8. در مرحله دوم با این 20 تا 30 نفر در محل دانشگاه خودشان در هرشهری که باشند مصاحبه انجام می شود که مطمئن شویم که کتابهایی را که اعلام کرده اند کامل خوانده اند.

9. مرحله نهایی مسابقه در نیمه آبان 1396 خواهد بود که روز دقیق آن پس از مشخص شدن تاریخ اعلام خواهد شد.

10 . سوالهای داوران در این مرحله برای هر یک از شرکت کنندگان از کتابهایی خواهد بود که خوانده اند.

11. هر شرکت کننده مجموعا به 10 سوال پاسخ خواهد داد و داوران امتیاز خود را به هر سوال می دهند که 7 سوال توصیفی است و 3 سوال تحلیلی. سوالات تحلیلی هم در حد نظرخواهی در مورد کتاب خواهد بود و قرار نیست شرکت کننده نقد ادبی کند.

گروههای هر دانشگاه  باید صورت کتابهای خوانده شده خود را حد اکثر تا ساعت 24 روز شنبه دهم مهر در نشانی Congress.ILISA.Ir  بارگذاری نمایند.

علاقهمندان میتوانند شرایط برگزاری مسابقه و اخبار آن را تا روز اجرا، از طریق کانال تلگرامی readingcompetition96@ دنبال کنند.