فراخوان مقاله برای کنفرانس بین المللی «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد (EBLIP6)»

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، کمیته برنامه بین المللی، ششمین کنفرانس بین المللی «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد (EBLIP6)» را  تحت عنوان « ارزش گذاری دانش و مهارت » در دانشگاه سالفورد واقع در منچستر انگلستان در 27-30 ژوئن 2011 (6 – 9 تیر 1390) برگزار خواهد کرد.

پس از برگزاری کنفرانس های قبلی کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد (EBLIP)، در شیفلد انگلستان، کانادا، استرالیا، امریکا و سوئد این کنفرانس بین المللی در ششمین زمان برگزاری خود مجددا" به انگلستان باز می گردد و در دانشگاه سالفورد در منچستر برگزار می شود. منچستر شهری تاریخی و از اولین شهرهای صنعتی جهان است که دستاوردهای تاریخی بسیاری نظیر اولین کتابخانه عمومی رایگان جهان را دارد.

هدف از برگزاری EBLIP6 ایجاد یک انجمن دسترس پذیر و عملی برای کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی همه بخش ها است که مدارک مورد نیاز جهت بررسی عملکرد کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد را کشف کنند و در نهایت آن ها را اشاعه دهند و به اشتراک گذارند.

شایان ذکر است  که در میان اعضای کمیته برنامه بین المللی و داوران کنفرانس مذکور، نام دکتر یزدان منصوریان، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران از ایران به چشم می خورد.

مقالات پژوهشی و مروری، گزارشات، مقالات تحلیلی و پوستر ها در موضوع های زیر پذیرفته خواهند شد:

عملکرد مبتنی بر شواهد: انعکاس

عملکرد انعکاسی و رابطه اش با «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» / بازتاب «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد»/ بررسی و پذیرش مدل EBP برای نیازهای خاص «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد»

عملکرد مبتنی بر شواهد: تأثیر و ارزش و اهمیت

روش های اثبات تأثیر و ارزش با یک مفهوم مبتنی بر شواهد/ استفاده از «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» به منظور اثبات ارزش یا تأثیر/ عملکرد «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» در زمان های عدم اطمینان مالی/ افزایش ارزش مطالعه موردی در پژوهش های کتابداری/ شاخص های حاصل: چه چیزی را باید قطعا" بسنجیم، چه چیزی را بهتر است بسنجیم، چه چیزی را می توانیم بسنجیم؟

عملکرد مبتنی بر شواهد: عملی بودن یا کاربردی بودن؟

عملی بودن استفاده از مدل «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» / آیا «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» در تنظیمات شما قابل کاربرد است؟ / روش های عملی برای «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» / روش های کاربردی برای «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» / پیاده سازی عملکرد مبتنی بر مدرک در نظام ها یا فرهنگ

عملکرد مبتنی بر شواهد: ابداع، آموزش و تحقیق

«کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» در برنامه درسی علوم کتابداری و اطلاع رسانی/ وب 2.0 به عنوان یک وسیله برای فعال سازی «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» /   ارزیابی وب 2.0 با استفاده از مدل «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» / رابطه داخلی میان ابداع، عملکرد خوب و «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد» / رابطه بین «کتابداری و اطلاع رسانی مبتنی بر شواهد»  و پژوهش

آخرین مهلت ارسال چکیده ها در محورهای مذکور 3 سپتامبر 2010 (12 شهریور 1389) و اعلام مقالات پذیرفته شده 17 ژانویه 2011 (13 دی 1389) و آغاز ثبت نام جهت شرکت در EBLIP6 ، اول مارس 2011 (10 اسفند 1389) خواهد بود.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی EBLIP6@Salford.ac.uk ارسال نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت همایش مراجعه نمایید.